Sorting
Source
IBUK Libra
(407)
Księgozbiór
(7)
Form of Work
E-booki
(407)
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Author
Praca zbiorowa
(53)
Kowalak Robert
(7)
Jajuga Krzysztof
(6)
Luty Piotr
(6)
Bobowski Sebastian
(5)
Dyczkowska Joanna
(5)
Nowak Edward
(5)
Sobocińska Magdalena
(5)
Walesiak Marek
(5)
Biernacki Michał
(4)
Brach Jarosław
(4)
Drelich-Skulska Bogusława
(4)
Dudycz Helena
(4)
Kowalewski Marcin
(4)
Kuźmińska-Haberla Aleksandra
(4)
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(4)
Pancer-Cybulska Ewa
(4)
Sobczak Elżbieta
(4)
Stanimir Agnieszka
(4)
Zakrzewska-Półtorak Alicja
(4)
Żabiński Arkadiusz
(4)
Bednarek Piotr
(3)
Chmielowiec-Lewczuk Magdalena
(3)
Danowska-Prokop Barbara
(3)
Grześkowiak Alicja
(3)
Głuszczuk Dariusz
(3)
Jończy Romuald
(3)
Kwiecień Anna
(3)
Markowska Małgorzata
(3)
Nocoń Aleksandra
(3)
Peternek Piotr
(3)
Raszkowski Andrzej
(3)
Sokołowski Jerzy
(3)
Sosnowski Michał
(3)
Swacha-Lech Magdalena
(3)
Szostak Ewa
(3)
Sztando Andrzej
(3)
Witek-Crabb Anna
(3)
Łakomiak Aleksandra
(3)
Appenzeller Dorota
(2)
Bajdak Andrzej
(2)
Bal-Domańska Beata
(2)
Brol Marcin
(2)
Drobniak Adam
(2)
Dydkowski Grzegorz
(2)
Franczak Iwona
(2)
Gasz Małgorzata
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Hausner Jerzy
(2)
Jankowiak Anna H
(2)
Korenik Dorota
(2)
Kos Barbara
(2)
Kowal Witold
(2)
Krawczyk Grzegorz
(2)
Krzos Grzegorz
(2)
Lesiów Tomasz
(2)
Lipka Anna
(2)
Luty Zbigniew
(2)
Marak Katarzyna
(2)
Mazurek Szymon
(2)
Mercik Anna
(2)
Miszczuk Andrzej
(2)
Molek-Winiarska Dorota
(2)
Nowak Marta
(2)
Olek Krystian
(2)
Pauka Marek
(2)
Radomska Joanna
(2)
Rokita-Poskart Diana
(2)
Rokitowska-Malcher Justyna
(2)
Ronka-Chmielowiec Wanda
(2)
Sekuła Alicja
(2)
Skowrońska Agnieszka
(2)
Smyczek Sławomir
(2)
Spyra Zbigniew
(2)
Stor Marzena
(2)
Szczepaniak-Sienniak Joanna
(2)
Szozda Natalia
(2)
Szołtysek Jacek
(2)
Tomanek Robert
(2)
Trzpiot Grażyna
(2)
Widera Zbigniew
(2)
Witkowski Jarosław
(2)
Zagóra-Jonszta Urszula
(2)
Zając Czesław
(2)
Łyko Janusz
(2)
Śleszyński Przemysław
(2)
(Red.) Bożena Borkowska
(1)
Adamek Jacek
(1)
Babińska Danuta
(1)
Balcerowicz-Szkutnik Maria
(1)
Balytska Mariia
(1)
Baran Bernadeta
(1)
Becla Agnieszka
(1)
Bem Agnieszka
(1)
Bernardelli Michał
(1)
Biernacki Marek (nauki ekonomiczne)
(1)
Blahušiaková Miriama
(1)
Bochańczyk-Kupka Dominika
(1)
Bohušová Hana
(1)
Borkowska Bożena
(1)
Year
2020 - 2025
(215)
2010 - 2019
(197)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(414)
Language
Polish
(340)
English
(74)
Subject
Gospodarka
(2)
Algebra liniowa
(1)
Badania marketingowe
(1)
Decyzje
(1)
Dystrybucja towarów
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomia matematyczna
(1)
Finanse
(1)
Gastronomia
(1)
Internet
(1)
Jakość żywności
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Marketing
(1)
Marketing cyfrowy
(1)
Modele matematyczne
(1)
Polityka cenowa
(1)
Prognozowanie
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Reklama internetowa
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Systemy informatyczne
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolnictwo
(1)
Zachowania konsumentów
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie jakością
(1)
Zdrowie publiczne
(1)
Zysk
(1)
Żywność
(1)
Subject: time
2001-
(1)
2001-0
(1)
Genre/Form
Praca zbiorowa
(110)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Matematyka
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
414 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 285-288.
Znaczenie społeczne i gospodarcze marketingu produktów spożywczych wynika z tego, że żywność stanowi najważniejszą grupę towarową artykułów konsumpcyjnych. Poszczególne grupy produktów spożywczych mają specyficzny zestaw marketingu mix, uwzględniający cechy produktów. W książce uwzględniono zagadnienia związane z teorią marketingu oraz problemy praktycznego wykorzystania marketingu w handlu produktami spożywczymi. Zwrócono przy tym uwagę na elementy odróżniające marketing produktów spożywczych od marketingu innych grup towarów oraz wskazano sposoby posługiwania się marketingiem i jego głównymi instrumentami na rynku żywnościowym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45147, 45146 (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 32515 (1 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN ISSN 1689-7374 ; 210)
Bibliografia przy artykułach.
SPIS TREŚCI: I. MODELE - PROGNOZY - ANALIZY; 1. Barbara Batóg, Prognozowanie liczby pracujących na różnych poziomach agregacji danych; 2. Jacek Batóg, Budowa scenariuszy wzrostu gospodarczego w ujęciu regionalnym; 3. Iwona Bąk, Empiryczne modele logitowe i probitowe wydatków gospodarstw domowych emerytów; 4. Barbara Będowska-Sójka, Prognozowanie zmienności zwrotów z akcji z wykorzystaniem danych śróddziennych; 5. Beata Bieszk-Stolorz, Iwona Markowicz, Analiza zależności przyczyny wyrejestrowania z powiatowego urzędu pracy od płci osoby bezrobotnej; 6. Milda Maria Burzała, Porównanie faz aktywności gospodarczej uzyskanych na podstawie filtru Hodricka-Prescotta, stóp wzrostu oraz przełącznikowego modelu Hamiltona; 7. Przemysław Garsztka, Ocena ekspozycji kredytowej dla portfela kredytów konsumpcyjnych - porównanie wybranych metod; 8. Urszula Gierałtowska, Liniowa funkcja dyskryminacyjna jako kryterium podejmowania decyzji na rynku kapitałowym; 9. Roman Kosmalski, Retrospektywne i prospektywne rozkłady PKB p.c. i PKB na osobę pracującą w Polsce w ujęciu regionalnym; 10. Karolina Koziorowska, Wpływ optymalizacji portfela na zyski inwestora; 11. Christian Lis, Błędy prognoz ex post wartości dodanej brutto jako miernik wpływu światowego kryzysu finansowego na gospodarkę w Polsce; 12. Monika Osińska, Zastosowanie modelowania miękkiego do porównania kapitału intelektualnego województw Polski; 13. Iwona Skrodzka, Kapitał ludzki a poziom rozwoju gospodarczego krajów Unii Europejskiej - model miękki; 14. Katarzyna Wawrzyniak; 15. Analiza porównawcza wyników diagnozowania ilościowego w makroskali; II. INFORMATYCZNE WSPOMAGANIE PROCESÓW DECYZYJNYCH; 1. Witold Abramowicz, Jakub Dzikowski, Radosław Hofman, Zarządzanie informacją w procesie bilansowania rynków energii w mikrosieciach energetycznych; 2. Agata Filipowska, Monika Kaczmarek, Wykorzystanie mechanizmów społecznościowych do semantycznego opisu zasobów; 3. Anna Gryko-Nikitin, Strategia masowej indywidualizacji w zarządzaniu produkcją wspomagana komputerowo; 4. Tomasz Kopczewski, Wykorzystanie narzędzi informatycznych w nauczaniu zaawansowanej mikroekonomii; 5. Janusz Myszczyszyn, Systemy informatyczne klasy ERP, jako element kształtowania nowoczesnej koncepcji zarządzania organizacją; 6. Justyna Siwińska, Optymalizacja zasobów obliczeniowych w systemach wspomagania decyzji na przykładzie SymPor; 7. Stanisław Kędzierski, Franciszek Szweda, Krzysztof Targiel, Tadeusz Trzaskalik, Harmonogramowanie produkcji w systemie Impuls 5 firmy BPSC SA. [O]
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 44768 (1 egz.)
Book
In basket
(Monografie i Opracowania / [Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu], ISSN 2084-6193 ; nr 244.)
Bibliogr. s. 302-313.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35104 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35160 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 35084 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 30567 (1 egz.)
E-book
In basket
Monografia przygotowana w celu uczczenia jubileuszu 45-lecia pracy naukowej prof. dr hab. Bożeny Klimczak. Obok curriculum vitae Jubilatki zawiera teksty jej współpracowników dotyczące tematyki, którą się zajmuje. Jest interesującym zbiorem artykułów: od historycznego spojrzenia na elementy gospodarki i genezę demokracji, przez źródła etyki gospodarczej, wychowanie ku wartościom, po rozważania dotyczące roli państwa w gospodarce i granic wolności jednostki gospodarującej, ujmowane także przez pryzmat różnych religii.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Niniejsza publikacja stanowi wielopłaszczyznowe opracowanie wpisujące się w dyskusję na temat współczesnych zagadnień dotyczących sfery komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie − znalazły się takie kwestie, jak: wykorzystanie kodów QR w promowaniu dziedzictwa kulturowego, reklama w grach wideo, wybrane aspekty dostępności komunikacji marketingowej i multimediów dla osób głuchych i słabosłyszących, analiza rynku kryptowalut jako szansy rozwoju komunikacji marketingowej instytucji finansowych, możliwości wykorzystania nowych mediów jako narzędzia wywierania wpływu psychologicznego we współczesnych konfliktach zbrojnych, wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie komunikacji marketingowej przedsiębiorstw branży rękodzielniczej, zastosowanie aplikacji mobilnych jako narzędzia nowoczesnej komunikacji marketingowej współczesnych sieci handlowych czy wykorzystanie sztucznej inteligencji w celu komunikowania i dostarczania wartości klientowi. Prezentowana monografia jest owocem VIII edycji cyklicznej Ogólnopolskiej Studencko-Doktoranckiej Konferencji Naukowej pt. „Nowe media i technologie w komunikacji marketingowej”, organizowanej od 2013 roku przez Koło Naukowe Marketingu „Meritum” działające przy Katedrze Badań Rynkowych i Marketingowych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Celem niniejszej monografii, stanowiącej pokłosie IX edycji konferencji „Nowe media i technologie komunikacji marketingowej” zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących wykorzystania nowych technologii i nowych mediów w komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie – znalazły się takie kwestie, jak: identyfikacja nowych trendów w komunikacji marketingowej z wykorzystaniem mediów społecznościowych, wykorzystanie nowych mediów i technologii w komunikowaniu systemowych produktów turystyki kulturowej, projektowanie doświadczeń w zakresie marketingu cyfrowego dla sieci kin, analiza strategii komunikacyjnych realizowanych przez marki oferujące roślinne zamienniki mięsa (RZM) w mediach społecznościowych, wykorzystanie social mediów jako ważnego elementu komunikacji marketingowej i źródła opinii konsumentów na rynku roślinnych zamienników mięsa, greenwashing jako forma komunikowania marketingowego niektórych przedsiębiorstw, wykorzystanie krótkich form audiowizualnych w komunikacji marketingowej banków i instytucji finansowych, wykorzystanie podcastów w celach reklamowych i zaprezentowanie perspektyw ich rozwoju jako narzędzia marketingowego, budowanie wizerunku marki poprzez komunikowanie działań CSR w mediach społecznościowych, identyfikacja kluczowych obszarów działalności marketingowej, które współcześnie realizowane są za pomocą chatbotów, wykorzystanie narzędzia sztucznej inteligencji do tworzenia treści – Rytr – w codziennej pracy kreatywnej agencji digital marketingu Kaizen Ads (case study), wykorzystanie sztucznej inteligencji w kontekście projektowania User Interface (UI) i User Experience (UX), identyfikacja wpływu sztucznej inteligencji na komunikację organizacji z interesariuszami. Publikacja stanowi wielopłaszczyznowe opracowanie wpisujące się w dyskusję na temat współczesnych zagadnień dotyczących sfery komunikacji marketingowej.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
E-book
In basket
Monografia traktuje o współczesnych problemach gospodarczych, społecznych, demograficznych i ekologicznych. Podjęto próbę pokazania, na przykładzie konkretnych państw i regionów, jak funkcjonuje gospodarka w dzisiejszych realiach. Przedstawione problemy dotyczą różnych gałęzi szeroko rozumianej gospodarki, w tym ubezpieczeń, transportu, migracji, alternatywnych źródeł energii czy rynku pracy. W monografii został uwzględniony problem ekologii, który jest akcentowany w najnowszych koncepcjach rozwoju gospodarczego Unii Europejskiej. Przywołano również bieżące problemy, w tym pandemię COVID-19 oraz wojnę Rosji z Ukrainą, które to mają ogromny wpływ na funkcjonowanie gospodarek całego świata.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
E-book
In basket
The monograph presents a comprehensive exploration of the mechanisms, challenges, and strategies employed by the Visegrad Group countries and Ukraine to combat tax fraud and money laundering. The book is divided into nine chapters, each dedicated to a specific aspect of the overarching issue, such as blockchain technology as a tool to combat money laundering within the V4 countries and Ukraine, tax aggressiveness in corporate taxation, Financial Action Task Force compliance, tax security, VAT carousel frauds and taxation of Ukrainian refugees. Together, they offer insights into the legal, technological, and economic frameworks that shape the fight against financial crime in this region, emphasizing the importance of regional collaboration and innovation.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
E-book
In basket
Form of Work
Kolejnym etapem procesu cyfryzacji gospodarki i uszczelniania systemu podatkowego w Polsce jest wprowadzenie przez MF, za pośrednictwem portalu KSeF, faktur ustrukturyzowanych. Używanie nowego systemu od 1.01.2022 r. jest dobrowolne, ale od 1.01.2024 r. e-faktury będą rozwiązaniem obligatoryjnym. Celem badań jest analiza stanu prawnego oraz identyfikacja korzyści i utrudnień dotyczących stosowania e-faktur w obrocie gospodarczym. Do podstawowych korzyści wynikających z wdrożenia nowego systemu należą: automatyzacja procesów fakturowania i księgowania czy zwolnienie podatników z obowiązku archiwizowania faktur. Oprócz korzyści podatnicy wskazują również na szereg wyzwań związanych z nowym obowiązkiem, takich jak: opracowanie nowych procedur związanych z wystawianiem i otrzymywaniem e-faktur czy brak możliwości poprawek w procesie fakturowania. Dostosowanie organizacji do wymogów KSeF, w opinii podatników, jest jednym z największych cyfrowych wyzwań w polskim systemie podatkowym.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Monografia jest efektem współpracy badaczy z czterech ośrodków akademickich, zainteresowanych problematyką rosnącej roli języka i narracji w rachunkowości. W książce dokonano syntezy stanu badań nad narracjami w sprawozdawczości finansowej i niefinansowej, a także przedstawiono wyniki własnych badań empirycznych nad wybranymi aspektami narracyjnego raportowania informacji finansowych i niefinansowych.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
E-book
In basket
W monografii skupiono się na problemie identyfikacji sporów towarzyszących definiowaniu i rozumieniu efektywności ekonomicznej oraz pojęciom pochodnym we współczesnej literaturze czy praktyce gospodarczej. Celem pracy jest przegląd głównych zagadnień spornych dotyczących efektywności ekonomicznej i pojęć pochodnych, które mogłyby być punktem wyjścia do zaprojektowania odpowiedniego podejścia do obliczania użytecznego ujęcia tych kategorii na poziomie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Zmiany zachodzące na rynku, związane z coraz większą konkurencją, powodują, że przedsiębiorcy szukają rozwiązań dotyczących nie tylko utrzymania się na nim, lecz również rozwoju, co ma służyć poprawie ich pozycji względem innych jednostek gospodarczych. Zarządzanie kosztami i pomiar dokonań stanowią istotny element systemu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach. Są one stosowane w przedsiębiorstwach nie tylko dużych, ale również średnich i małych. Każda działalność jednostki gospodarczej generuje koszty, które powinny być pod stałą kontrolą zarządzających. Jest to temat wciąż aktualny w artykułach naukowych publikowanych w Polsce i na świecie, poruszany zarówno przez teoretyków, jak i praktyków. Niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu jest poświęcony zagadnieniom zarządzania kosztami i pomiarowi dokonań. W związku z tym zawarte w nim artykuły dotyczą dwóch odrębnych tematycznie obszarów: • zarządzania kosztami, • zarządzania dokonaniami. W obrębie każdego z nich zaprezentowano problemy zarówno teoretyczne, jak i praktyczne dotyczące systemów kosztów w podejmowaniu decyzji, mierników dokonań, raportowania dokonań. Artykuły poświęcone zarządzaniu kosztami mają głównie charakter praktyczny. Ukazują przypadki jego zastosowania w szpitalu, podmiocie świadczącym usługi komunalne, szkole wyższej oraz w organach administracji podatkowej. Skupiają się również na rozważaniach poświęconych kontroli kosztów w jednostkach mikro, wprowadzonych do ustawy o rachunkowości w 2014 roku. Teksty związane z tematyką zarządzania dokonaniami są połączeniem rozważań teoretycznych z empirycznymi. Dociekania teoretyczne dotyczą zagadnień pomiaru dokonań, raportowania dokonań, zastosowania narzędzi, jakimi są zrównoważona karta dokonań, budżetowanie, oraz kreowania wartości przedsiębiorstwa. Artykuły związane z wdrożeniem zarządzania dokonaniami w jednostkach gospodarczych dotyczą takich podmiotów, jak: zakład gospodarowania odpadami, jednostki samorządu terytorialnego, podmioty lecznicze, banki. Redaktorzy zeszytu mają nadzieję, że opublikowane w nim artykuły będą inspiracją do poszukiwań nowych rozwiązań w obszarze zarządzania kosztami i dokonaniami, a jednocześnie pomogą rozwiązać problemy związane z ich wykorzystaniem w wybranych organizacjach. Robert Kowalak, Marcin Kowalewski, Piotr Bednarek
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Przestrzeń jest współcześnie ważnym czynnikiem wzrostu i rozwoju społeczno-gospodarczego. Sposób jej zagospodarowania często przesądza o konkurencyjności miejsc i podmiotów. W związku z tym gospodarka przestrzenna na początku XXI wieku odgrywa istotną rolę w rozwoju miast i regionów. W niniejszej publikacji zostały zaprezentowane różne podejścia do gospodarki przestrzennej w kontekście jej wpływu na rozwój współczesnych miast i regionów. Zebrano w niej wyniki badań i przemyśleń autorów zajmujących się aspektami gospodarki przestrzennej: ekonomicznymi, społecznymi, politycznymi, prawnymi oraz środowiskowymi. Czytelnik znajdzie tu wiele informacji oraz studia przypadków dotyczące m.in.: rewitalizacji, odnowy i gentryfikacji obszarów zurbanizowanych, budowy zielonej gospodarki i zielonej infrastruktury, wdrażania koncepcji inteligentnych miast, relacji miasto-rzeka. Duży nacisk kładziony jest na zagospodarowanie przestrzeni miejskich na konkretnych przykładach, ze szczególnym uwzględnieniem funkcji handlowej. Autorzy poruszają także problematykę suburbanizacji i rozlewania się miast oraz ich konsekwencji dla zagospodarowania przestrzennego, nawiązując m.in. do możliwości współpracy międzygminnej w tym zakresie. Kolejny wątek to polityka transportowa oraz wpływ infrastruktury na rozwój lokalny. W publikacji znajdziemy też wyniki badania nastawienia władz małych miast do planowania strategicznego. Autorzy prezentują również zagadnienia partycypacji społecznej i jej roli w kształtowaniu krajobrazu miejskiego, a także opracowania dotyczące: metodologii tworzenia terytorialnego foresightu strategicznego, aspektu teoretycznego partnerstwa publiczno-prywatnego, koncepcji powstawania regionalnych funduszy kapitałowych oraz mechanizmu zintegrowanych inwestycji terytorialnych. Nie zabrakło artykułów traktujących o polityce spójności i zmniejszaniu nierówności społecznych. Redaktorzy mają nadzieję, że publikacja, zawierająca nawiązania do nowych koncepcji naukowych oraz liczne studia przypadków, okaże się interesująca. Być może będzie ona inspiracją do dalszych badań oraz zachęci do dyskusji osoby zajmujące się różnymi aspektami gospodarki przestrzennej. Alicja Zakrzewska-Półtorak, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
In basket
Zmiany w rachunkowości, a szczególnie w jej części dotyczącej podatków, zachodzą coraz częściej i coraz silniej oddziałują na prezentowanie informacji finansowych poszczególnym interesariuszom. Największe przeobrażenia odnoszą się do podatków przynoszących największe wpływy do budżetu państwa. 2021 rok cechuje się wprowadzeniem zarówno wielu istotnych zmian w istniejących podatkach, jak i nowych rozwiązań od kilku lat zapowiadanych przez rząd. Globalizacja rynków i informatyzacja wymagają znajomości coraz większych obszarów związanych z działalnością jednostek gospodarczych. Prawo bilansowe w istotniejszym stopniu integruje się z prawem podatkowym i wpływa na to, że osoba zajmująca się rachunkowością musi posiadać coraz szerszą wiedzę o finansach. Liczba odbiorców informacji również rośnie. Są oni zainteresowani informacjami ze sprawozdań finansowych, które powinny rzetelnie prezentować informacje finansowe o jednostkach gospodarczych. Wielu menedżerów dostrzega, że rachunkowość nie tylko służy prawidłowemu rozliczeniu się z różnymi instytucjami zewnętrznymi, ale również odgrywa istotną rolę zarządczą. Odbywa się to przez ustalenie wartości jednostki, obliczenie i podział wyniku finansowego oraz przepływ środków pieniężnych przedsiębiorstwa.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
No cover
E-book
In basket
Zmiany w rachunkowości, a w szczególności w jej części dotyczącej podatków, zachodzą coraz częściej i mają coraz większy wpływ na prezentowanie informacji finansowych poszczególnym interesariuszom. Największe dotykają podatków w ramach Polskiego Ładu, wdrożonego na początku 2022 roku i stale modyfikowanego, co przysparza kłopotów osobom prowadzącym księgi rachunkowe i zajmującym się sprawami kadrowo-płacowymi. Rok 2022 to również czas bardzo wysokiej inflacji i trudności gospodarczych związanych z wojną toczącą się w Ukrainie. Te determinanty w znaczny sposób wpłynęły na wybór tematów artykułów, które znalazły się w Debiutach Studenckich „Rachunkowość” w 2022 roku, przygotowanych przez studentów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu kształcących się na kierunku rachunkowość i controlling, którego menedżerem jest dr hab. Michał Biernacki, prof. UEW.
This item is available online. Expand information to see details.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again