Zubrzycki Waldemar
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
E-booki
(5)
Autor
Praca zbiorowa
(153)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(117)
Evans Virginia
(111)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(75)
Szekspir William (1564-1616)
(67)
Zubrzycki Waldemar
(-)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(66)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(65)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(61)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(54)
Prus Bolesław (1847-1912)
(54)
Dickens Charles (1812-1870)
(50)
Bonk Krzysztof
(45)
Mazur Piotr (1970- )
(43)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(42)
Dooley Jenny
(41)
Szekspir William
(41)
Baścik-Kołek Dorota
(40)
Conrad Joseph (1857-1924)
(40)
Fidecki Wiesław
(40)
Wysokiński Mariusz
(40)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(39)
Sienkiewicz Zofia
(38)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(38)
Wasylkowski Janusz (1933- )
(37)
Piwowarski Marcin
(36)
Gajek Józef
(35)
Sobieski Marian
(35)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(35)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(33)
Bejger Halina
(31)
Kozłowski Waldemar Antoni
(31)
Kuźniar Roman (1953- )
(31)
Wojnowski Jan (1936- )
(31)
Milton James
(30)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(30)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(30)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(30)
Wawryniuk Andrzej (1945- )
(30)
Fellner Andrzej (1955- )
(28)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(27)
Gardziński Zygmunt
(27)
Kurpisz Bolesław
(27)
Okoń Longin Jan (1927- )
(27)
Zając Józef
(27)
Lubaszewski Zbigniew (1963- )
(26)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(26)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(26)
Brzózka Jolanta
(25)
Kaczorowski Bartłomiej (1960- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Markiewicz Henryk (1922- )
(25)
Rejman Krzysztof
(25)
Staff Leopold (1878-1957)
(25)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(25)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(24)
Soars John
(24)
Soars Liz
(24)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(24)
Zwahr Annette
(24)
Świć Antoni
(24)
Czuchryj Janusz
(23)
Dobrowolska Małgorzata
(23)
Elak Leszek
(23)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(23)
Konieczna Anna
(23)
Okoń Zbigniew Waldemar (1945- )
(23)
Bratny Roman (1921-2017)
(22)
Krysicki Włodzimierz (1905- )
(22)
Lem Stanisław (1921-2006)
(22)
Petkowicz Helena
(22)
Skoczylas Zbigniew
(22)
Łukasik Stanisława
(22)
Dobrowolska Hanna
(21)
Hołyst Brunon (1930- )
(21)
Le Fort Gertrud von (1876-1971)
(21)
Słowiński Przemysław
(21)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(21)
Bergengruen Werner (1892-1964)
(20)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(20)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(20)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(20)
Kołtun Krzysztof (1958- )
(20)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(20)
Simpson J
(20)
Weiner E
(20)
Balzac Honoré de (1799-1850)
(19)
Bishop Anne
(19)
Bossak Maciej
(19)
Dumas Alexandre (1802-1870 ; ojciec)
(19)
Gewert Marian
(19)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(19)
Hemingway Ernest (1899-1961)
(19)
Hugo Victor (1802-1885)
(19)
Kacprzak Lech
(19)
Mann Thomas (1875-1955)
(19)
Okoński Augustyn
(19)
Paszkiewicz Aneta
(19)
Patterson Robert
(19)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
5 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Publikacja ta, w zamiarze jej autorów, ma być pierwszą z cyklu wydawanego co rok opracowania, traktującego o działaniach w obszarze kontrterroryzmu,sięgając zarówno do aspektów historycznych, jak też bieżących wydarzeń. O ile samo zjawisko terroryzmu jest w dość znaczący sposób reprezentowane w opracowaniach zwartych i artykułach, o tyle kontrterroryzm jest raczej obszarem śladowo zajmującym pozycje wydawnicze w tym zakresie. Decydują o tym trudności w dostępie do wiarygodnych materiałów źródłowych, a także — a być może przede wszystkim — konieczność starannego doboru treści i gruntownej rewizji prezentowanych informacji. Z oczywistych względów informacje pochodzą wyłącznie ze źródeł ogólnodostępnych, należy sobie przy tym zdawać sprawę, iż znaczna część aktywności operacyjnej sił kontrterrorystycznych — krajowych i zagranicznych (prowadzonych akcji i operacji) objęta jest klauzulą informacji niejawnych i z tej racji nie może być przedmiotem upubliczniania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja posiada istotną wagę z wielu powodów. Po pierwsze jest przygotowana przez grono wybitnych specjalistów z różnych ośrodków, a jednocześnie praktyków w zakresie omawianej problematyki. Po drugie obejmuje szeroki horyzont zagadnień. Opisuje historię jednostek kontrterrorystycznych w kraju i z wielu państw europejskich. Dotyka zagadnień bezpośrednich i współczesnych zagrożeń z jakimi zmagają się państwa oraz ich instytucje w codziennej praktyce. W tym obszarze Autorzy oferują szereg propozycji rozwiązań, koniecznych do wdrożenia w celu zapewnienia bezpieczeństwa. Ważne jest również przybliżenie historii ww. jednostek w innych państwach europejskich, przy czym znaczące są tu daty graniczne: od protestów studenckich we Francji w 1968 roku, poprzez atak na sportowców Izraela podczas olimpiady w Monachium (1972), oraz nowe zagrożenia wywołane atakami na World Trade Center z 11 września 2001 roku i walkę z Al-Kaidą. Warte szczególnego wypunktowania jest omówienie dostępności i zastosowanie nowych technik. Chodzi o cyberprzestrzeń, wykorzystanie dronów oraz innych rozwiązań technicznych. Konieczność ta wypływa z rywalizacji z organizacjami terrorystycznymi, która odbywa się w Internecie, łącznie z rekrutacją i propagandą, a jak pokazuje oddziaływanie ISIS w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji, wcale skuteczną. Jak każde wartościowe wydawnictwo, także i omawiane, posiada - niemal w każdym artykule - propozycje rozwiązań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wprowadzenie W czerwcu 2016 r. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej uchwalił ustawę o działaniach antyterrorystycznych1. Akt prawa oczekiwany od wielu lat zarówno przez podmioty państwa odpowiedzialne za przeciwdziałanie i zwalczanie zjawiska terroryzmu, jak też przez środowisko ludzi nauki zajmującej się tą problematyką. Ustawa wprowadziła wiele postulowanych rozwiązań. Po pierwsze, dokonała, funkcjonującego w świecie nauki, podziału działań wobec zagrożeń terrorystycznych, na działania antyterrorystyczne (prewencyjne, proaktywne) oraz kontrterrorystyczne (ofensywne, reaktywne). Po drugie, wprowadziła podział kompetencyjny, w odniesieniu do tych działań, wskazując podmiot wiodący w działaniach antyterrorystycznych — Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz kontrterrorystycznych — Policję. Jest to podział zgodny z normami Wspólnoty Europejskiej, której nasz kraj jest częścią.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Terroryzm stanowi poważne wyzwanie zarówno dla poszczególnych państw, jak i dla całej społeczności międzynarodowej. Powoduje zagrożenie nie tylko dla porządku i bezpieczeństwa państwa, ale również dla norm, według których funkcjonują społeczeństwa demokratyczne. Zagrożenie terroryzmem szczególnie zauważalne staje się w kontekście zachodzących procesów globalizacji oraz powiązań pomiędzy państwami członkowskimi organizacji i sojuszy międzynarodowych. Ponadnarodowa działalność terrorystyczna, w ramach, której — niezależnie od orientacji politycznej poszczególnych ugrupowań — dochodzi do wspólnych szkoleń i świadczenia wzajemnych usług na terenie rożnych krajów stanowi obecnie szczególnie niebezpieczny obszar funkcjonowania tego zjawiska. Wydarzenia w USA z września 2001 r. ukazały światu jego destrukcyjne możliwości, a także niezbędność właściwego przeciwdziałania temu zjawisku. Współcześnie żadne państwo nie jest w stanie, z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że nie stanowi potencjalnego celu terrorystycznego, przez co każde państwo zabiegające o bezpieczeństwo wewnętrzne kraju musi być przygotowane na działania związane ze zwalczanie tego zagrożenia. Przy czym zagrożenie terrorystyczne może wynikać zarówno z sytuacji wewnętrznej państwa, jak i sytuacji międzynarodowej. Terroryzm stanowi szczególny rodzaj zagrożenia ze względu na to, że grupy terrorystyczne dążą do pozyskiwania i wykorzystywania coraz bardziej zaawansowanej broni, w tym biologicznej, chemicznej, a nawet nuklearnej. Z psychologicznego punktu widzenia możliwość użycia takich środków jest dla terrorystów atrakcyjna, gdyż akcja z ich użyciem jest bardziej spektakularna niż wykorzystanie broni konwencjonalnej. Nieprzewidywalność potencjalnych zamachów terrorystycznych pod względem ich gwałtowności, intensywności i możliwych skutków sprawia, że walka z terroryzmem jest dziś zadaniem dla całej ludzkości. Jak nigdy dotąd społeczność musi wykazać się wolą współpracy w przeciwdziałaniu temu zjawisku. Przyjęcie, 8 września 2006 r., przez wszystkie 192 państwa członkowskie ONZ Globalnej Strategii Zwalczania Terroryzmu wydaje się być krokiem w tym kierunku. Po raz pierwszy w historii na taką skalę uzgodniono wspólne stanowisko w sprawie zwalczania zjawiska terroryzmu. Polska, będąc członkiem ONZ i NATO, postrzegana jest w świecie, jako jedno z państw tzw. północy,a przede wszystkim dobry sojusznik USA, bezpośrednio zaangażowany w Iraku i Afganistanie. Oczywistym jest, więc fakt, że nasza aktywność militarna w tych rejonach przyczynia się do wzrostu prawdopodobieństwa złożenia swoistej „rewizyty”. Polska jest także pierwszym państwem Unii Europejskiej na tzw. ścianie wschodniej, rola zaś państwa granicznego UE to kolejny czynnik, wpływający na wzrost zagrożenia zamachem terrorystycznym. Skutkiem prowadzonej polityki muszą być zatem odpowiednie kroki, mające na celu wewnętrzne przygotowanie kraju i jego obywateli na możliwość wystąpienia tego rodzaju zagrożeń. Kroki te napędzane są wyobraźnią i zdolnością przewidywania, nie zaś dotkliwym pouczeniem. Dlatego też państwo, dążąc do zapewnienia ładu i porządku publicznego,powinno stosować wiele działań zapobiegawczych i ochronnych, mających na celu uniemożliwienie lub utrudnienie dokonania potencjalnego zamachu. Natomiast w chwili wystąpienia aktu terrorystycznego powinno być zdolne do przeprowadzenia natychmiastowych działań neutralizujących. Działania wyprzedzające państwa polegają na tworzeniu regulacji prawnych umożliwiających większą swobodę działań służb specjalnych i Policji zarówno w zakresie działań prewencyjnych — antyterrorystycznych, jak i bezpośrednich, polegających na jego fizycznym zwalczaniu — kontrterrorystycznych. Podkreślenia wymaga również fakt, że zaistniały lokalnie akt terrorystyczny może w dużej mierze przyczynić się do powstania sytuacji kryzysowej całego państwa. Poziom i zakres oddziaływania warunkowany będzie celem oraz siłami i środkami zaangażowanymi do jego przeprowadzenia przez zamachowców. Należy ponadto zwrócić szczególną uwagę na cechę, która w dużej mierze występuje, w kontekście zagrożeń terrorystycznych,a mianowicie nieprzewidywalność działania terrorystów. Tak jak nie ma jednej ogólnie przyjętej definicji terroryzmu, tak też nie występują opracowania traktujące w sposób kompleksowy formy działań terrorystycznych. Postępujący proces globalizacji, błyskawiczny przepływ informacji i praktycznie natychmiastowy i nieograniczony dostęp do niej sprawia, że potencjalne formy ataku terrorystycznego ustawicznie ewoluują. Działania takie mogą przybierać formę działań o charakterze militarnym (prowadzenie działań dywersyjnych przez grupy terrorystyczne) i niemilitarnym (zamachy bombowe na obiekty strategiczne i obiekty użyteczności publicznej, ambasady państw obcych, branie zakładników). Dlatego też jednym z elementarnych sposobów walki ze zjawiskiem terroryzmu jest stworzenie właściwego systemu bezpieczeństwa państwa, a przede wszystkim wypracowanie procedur postępowania, które umożliwią efektywne zminimalizowanie lub likwidację jego ewentualnych skutków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Bezpieczeństwo wewnętrzne jest wyrazem równowagi ustrojowo-prawnej i społeczno-ekonomicznej Rzeczypospolitej. Decyduje o rozwoju jednostki i społeczeństwa w różnych wymiarach ich funkcjonowania. Czynnikiem określającym sferę bezpieczeństwa wewnętrznego jest każde zagrożenie dla prawidłowości tego funkcjonowania. Z uwagi na wielorakość zagrożeń i wektorów ich oddziaływania bezpieczeństwo wymaga bieżącego diagnozowania nowo powstających lub ewoluujących elementów podmiotowych i przedmiotowych – czy nie stanowią one potencjalnego zagrożenia. Przedstawione podejście do zagadnienia bezpieczeństwa wynika z jego niejednolitości, a zarazem potrzeby zapewnienia spójności działań organów państwa. Prezentujemy w kolejnych rozdziałach opracowania odnoszące się do aspektów prawnych i praktycznych przeciwdziałania zagrożeniom dla bezpieczeństwa wewnętrznego, mając świadomość, że nie oddają one wszystkich problemów. Dokonując wprowadzenia do niniejszego opracowania, przeznaczonego przede wszystkim dla praktyków (urzędników, funkcjonariuszy, żołnierzy) odpowiadających za kreowanie lub realizację zadań z zakresu bezpieczeństwa oraz studentów, chcielibyśmy zwrócić uwagę na wielowymiarowość problematyki związanej z przeciwdziałaniem nowym zagrożeniom. Redaktorzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej