Witkowski Jarosław
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Księgozbiór
(1)
Forma i typ
E-booki
(2)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Praca zbiorowa
(153)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(117)
Evans Virginia
(111)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(75)
Szekspir William (1564-1616)
(67)
Witkowski Jarosław
(-)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(66)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(65)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(61)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(54)
Prus Bolesław (1847-1912)
(54)
Dickens Charles (1812-1870)
(50)
Bonk Krzysztof
(45)
Mazur Piotr (1970- )
(43)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(42)
Dooley Jenny
(41)
Szekspir William
(41)
Baścik-Kołek Dorota
(40)
Conrad Joseph (1857-1924)
(40)
Fidecki Wiesław
(40)
Wysokiński Mariusz
(40)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(39)
Sienkiewicz Zofia
(38)
Tołstoj Lew (1828-1910)
(38)
Wasylkowski Janusz (1933- )
(37)
Piwowarski Marcin
(36)
Gajek Józef
(35)
Sobieski Marian
(35)
Słomczyński Maciej (1920-1998)
(35)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(33)
Bejger Halina
(31)
Kozłowski Waldemar Antoni
(31)
Kuźniar Roman (1953- )
(31)
Wojnowski Jan (1936- )
(31)
Milton James
(30)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(30)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(30)
Szweykowski Zygmunt (1894-1978)
(30)
Wawryniuk Andrzej (1945- )
(30)
Fellner Andrzej (1955- )
(28)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(28)
Pawlak Mirosław
(28)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(27)
Gardziński Zygmunt
(27)
Kurpisz Bolesław
(27)
Okoń Longin Jan (1927- )
(27)
Zając Józef
(27)
Lubaszewski Zbigniew (1963- )
(26)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(26)
Różewicz Tadeusz (1921-2014)
(26)
Brzózka Jolanta
(25)
Kaczorowski Bartłomiej (1960- )
(25)
Kozioł Leszek
(25)
Markiewicz Henryk (1922- )
(25)
Rejman Krzysztof
(25)
Staff Leopold (1878-1957)
(25)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(25)
Norwid Cyprian Kamil (1821-1883)
(24)
Soars John
(24)
Soars Liz
(24)
Wańkowicz Melchior (1892-1974)
(24)
Zwahr Annette
(24)
Świć Antoni
(24)
Czuchryj Janusz
(23)
Dobrowolska Małgorzata
(23)
Elak Leszek
(23)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(23)
Konieczna Anna
(23)
Okoń Zbigniew Waldemar (1945- )
(23)
Bratny Roman (1921-2017)
(22)
Krysicki Włodzimierz (1905- )
(22)
Lem Stanisław (1921-2006)
(22)
Petkowicz Helena
(22)
Skoczylas Zbigniew
(22)
Łukasik Stanisława
(22)
Dobrowolska Hanna
(21)
Hołyst Brunon (1930- )
(21)
Le Fort Gertrud von (1876-1971)
(21)
Słowiński Przemysław
(21)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(21)
Bergengruen Werner (1892-1964)
(20)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(20)
Dobraczyński Jan (1910-1994)
(20)
Konopnicka Maria (1842-1910)
(20)
Kołtun Krzysztof (1958- )
(20)
Leyko Jerzy (1918-1995)
(20)
Simpson J
(20)
Weiner E
(20)
Balzac Honoré de (1799-1850)
(19)
Bishop Anne
(19)
Bossak Maciej
(19)
Dumas Alexandre (1802-1870 ; ojciec)
(19)
Gewert Marian
(19)
Goethe Johann Wolfgang von (1749-1832)
(19)
Hemingway Ernest (1899-1961)
(19)
Hugo Victor (1802-1885)
(19)
Kacprzak Lech
(19)
Mann Thomas (1875-1955)
(19)
Okoński Augustyn
(19)
Paszkiewicz Aneta
(19)
Patterson Robert
(19)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Gospodarka materiałowa
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247-[255]. - Dla studentów uczelni ekonomicznych i technicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28424, 28425, 28426 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Reagowanie na sytuacje kryzysowe związane z katastrofami naturalnymi, technicznymi i atakami terroryzmu jest domeną dynamicznie rozwijającej się w ostatnich latach logistyki w nietypowych zastosowaniach, w tym zwłaszcza logistyki humanitarnej i miejskiej. Niezależnie od chronicznego charakteru niektórych sytuacji kryzysowych w większości przypadków logistyka humanitarna polega na elastycznym reagowaniu na nagłe i trudne do przewidzenia zdarzenia, które wymagają podejmowania szeregu decyzji i działań o charakterze taktyczno-operacyjnym. Dodatkowym utrudnieniem przy podejmowaniu decyzji i działań logistycznych w nadzwyczajnych sytuacjach kryzysowych, poza presją czasu i ograniczeniami finansowymi, jest różnorodność interesariuszy akcji pomocowych, do których prócz organizacji humanitarnych należą: sponsorzy, rządy, media, służby mundurowe i wykonawcy usług logistycznych. Podobne trudności w procesie kształtowania i funkcjonowania logistyki miejskiej wynikają ze sprzeczności celów interesariuszy logistyki miejskiej, do których zalicza się mieszkańców, władze lokalne, wykonawców usług logistycznych oraz pozostałe podmioty gospodarcze. W wielu publikacjach słusznie zwraca się uwagę na brak profesjonalizacji decyzji i działań logistycznych podejmowanych przez władze miejskie oraz wolontariuszy z organizacji pomocowych, co wynika przede wszystkim z niedostatku odpowiednio przygotowanej kadry kierowniczej, ale również braku wypracowanych struktur organizacyjnych, procedur i nowoczesnych technologii teleinformatycznych, służących doskonaleniu systemów logistyki miejskiej i humanitarnej. Przewaga intuicyjnego sposobu podejmowania decyzji logistycznych i działanie w trudnych uwarunkowaniach infrastrukturalnych na obszarach zurbanizowanych lub dotkniętych katastrofami skutkuje często brakiem skuteczności i efektywności. Dlatego tematyka doskonalenia systemów logistyki miejskiej i humanitarnej z uwzględnieniem zasad zrównoważonego rozwoju stała się jednym z głównych tematów obrad ogólnopolskiej konferencji naukowej, która po raz piąty została zorganizowana przez zespół pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół dwóch obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Logistyka miejska i usługi logistyczne w sektorze usług publicznych w warunkach ograniczeń budżetowych. 2. Zrównoważone łańcuchy dostaw i zielona logistyka w sytuacjach kryzysowych. W obszarze odnoszącym się do logistyki miejskiej i usług logistycznych realizowanych w sektorze publicznym szczególną uwagę zwrócono na: czynniki kształtujące poczucie jakości życia w mieście, które potraktowano jako przesłankę tworzenia polityki logistycznej miasta, innowacje w logistyce miejskiej, projekty logistyki miejskiej realizowane w warunkach ograniczeń budżetowych, zrównoważony transport publiczny, sposoby zarządzania miejskim transportem towarowym w kontekście budowania konsensusu pomiędzy zróżnicowanymi oczekiwaniami jego interesariuszy oraz kryteria kształtowania logistyki ostatniej mili i realne możliwości ich wykorzystania na obszarze największych aglomeracji w Polsce. W części pierwszej publikacji skoncentrowano się także na zagadnieniach związanych z zarządzaniem logistycznym w sytuacjach kryzysowych. Zaprezentowano istotę zarządzania zabezpieczeniem logistycznym w stanach nadzwyczajnych, metody zarządzania imprezami sportowymi w sytuacjach kryzysowych oraz outsourcing obsługi logistycznej szpitali w warunkach kryzysu. Globalizacja, dynamicznie zmieniające się otoczenie, nasilająca się fala kryzysów oraz towarzysząca tym zjawiskom wyczerpywalność zasobów naturalnych, a także degradacja środowiska powodują, że coraz większego znaczenia zaczynają nabierać koncepcje i działania koncentrujące się na osiąganiu celów ekonomicznych, przy jednoczesnym spełnieniu ograniczeń społecznych i środowiskowych. W części drugiej niniejszego tomu zwrócono uwagę na: rozwój ekologistycznych łańcuchów dostaw jako skutku kryzysów ekonomicznego i środowiskowego, zielony łańcuch dostaw w gospodarce o okrężnym obiegu, znaczenie zrównoważonej logistyki w redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klienta, kryteria optymalizacji przepływów zwrotnych w zielonych łańcuchach dostaw. W drugiej części publikacji zamieszczono także artykuły dotyczące logistyki i recyklingu tworzyw sztucznych, wartości rynku surowców wtórnych oraz działań związanych z wdrożeniem II dyrektywy antysiarkowej w portach morskich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kryzys jest pojęciem wieloznacznym i w różnej formie towarzyszy rozwojowi ludzkości od początku jej dziejów. Z perspektywy makroekonomicznej kryzys jest naturalną fazą cyklu koniunkturalnego, która przejawia się przede wszystkim spadkiem produktu krajowego brutto i wzrostem bezrobocia, które są zwykle naturalną konsekwencją nadprodukcji lub nadmiernego zadłużenia. Kryzysy ekonomiczne, w odróżnieniu od nadzwyczajnych sytuacji kryzysowych, charakteryzują się nieuchronnością i cyklicznością występowania, co pozwala przedsiębiorstwom na podejmowanie długookresowych decyzji i działań wyprzedzających zgodnie ze współczesną zasadą proaktywnej orientacji w zarządzania strategicznym. Dotyczyć to może również strategii logistycznych, w ramach których skoordynowany zestaw długookresowych decyzji i działań wspomaga osiąganie celów strategicznych przedsiębiorstw zorientowanych na przetrwanie, a nawet wykorzystanie recesji na zdobycie przewagi konkurencyjnej. Okazją do przedyskutowania doświadczeń oraz uporządkowania wiedzy na temat roli strategii i logistyki przedsiębiorstw w warunkach globalnego kryzysu finansowego ostatnich lat była piąta ogólnopolska konferencja naukowa zorganizowana przez pracowników Katedry Zarządzania Strategicznego i Logistyki Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Treść artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie koncentruje się wokół trzech obszarów tematycznych. Są nimi: 1. Realizacja strategii logistycznych przedsiębiorstw i łańcuchów dostaw pod presją turbulentnego otoczenia. 2. Stan i tendencje w rozwoju usług transportu, spedycji i logistyki w warunkach spowolnienia gospodarczego. 3. Rola nowoczesnych metod zarządzania logistycznego w procesie redukcji kosztów i poprawie jakości obsługi klientów. Pierwszą część tomu poświęcono logistyce przedsiębiorstw i łańcuchom dostaw, którym coraz częściej przychodzi funkcjonować w warunkach dynamicznie zmieniającego się otoczenia, wymuszającego równie dynamiczną restrukturyzację w obszarze struktur, procesów, przyjmowanych rozwiązań organizacyjnych, technicznych i technologicznych. W opracowaniach zamieszczonych w tej części publikacji zwrócono szczególną uwagę na: możliwości konkurowania logistyką w warunkach kryzysu, logistyczne aspekty obrotu handlowego w sytuacjach kryzysowych gospodarki globalnej, rekonfiguracje międzynarodowych łańcuchów dostaw jako narzędzia zapobiegania kryzysom. W części tej znalazły się również artykuły dotyczące czynników determinujących sieciowość i ryzyko zakłóceń w łańcuchach dostaw, strategicznego partnerstwa w zarządzaniu relacjami z klientami, roli kart okresowej oceny dostawców w budowaniu współpracy między przedsiębiorstwami na rynku B2B. W drugiej części książki zamieszczono referaty, z których wyłania się obraz stanu i perspektyw rozwoju branży TSL w warunkach spowolnienia gospodarczego. Artykuły w niej zaprezentowane wskazują na sytuację transportu w dobie kryzysu, stan i tendencje w rozwoju międzynarodowych przewozów pasażerskich, przeobrażenia w funkcjonowaniu żeglugi kontenerowej, tendencje na rynku morskich przewozów ładunków chłodzonych i ich wpływ na chłodnicze łańcuchy dostaw, strategie logistyczne morskich globalnych operatorów kontenerowych w warunkach światowego kryzysu na rynkach towarowych i frachtowych. Nie pominięto także kolejowego transportu towarowego oraz tzw. dobrych praktyk, związanych z zarządzaniem gestią transportową. W dobie spowolnienia gospodarczego szczególnego znaczenia nabierają kwestie związane z tymi metodami i narzędziami zarządzania logistycznego, które sprzyjają redukcji kosztów, a jednocześnie nie pomijają satysfakcji klienta. Tym samym w trzeciej części niniejszego tomu znalazły się referaty odnoszące się do innowacyjności, roli narzędzi IT w logistycznych procesach decyzyjnych małych i średnich przedsiębiorstw, wykorzystania systemu informatycznej obsługi klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem, kontroli w procesie zarządzania popytem na produkty w łańcuchach dostaw, planowania sieci produkcyjnych małych i średnich przedsiębiorstw funkcjonujących w klastrach. Uwzględniono w niej również zwiększającą się rolę społecznej odpowiedzialności, czynnika ludzkiego i offshoringu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej