Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(198)
IBUK Libra
(24)
Forma i typ
Książki
(198)
Publikacje naukowe
(27)
E-booki
(24)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje fachowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(159)
tylko na miejscu
(24)
wypożyczone
(13)
Placówka
Wypożyczalnia
(172)
Czytelnia
(24)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(7)
Franczyk Anna
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Jąder Mariola
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Adamek Irena
(2)
Babicka-Wirkus Anna
(2)
Bałachowicz Józefa
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Budniak Alina
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Fuks Agata
(2)
Gajda Janusz
(2)
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Miksza Małgorzata (1957- )
(2)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Pankowska Dorota
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Stawarski Andrzej
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Adamczyk Monika D
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Antoszewska Beata
(1)
Babiarz Mirosław (pedagog)
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bednarski Leszek
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bielski Janusz (1934- )
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Borowska-Beszta Beata (1966- )
(1)
Bryła Maria
(1)
Brühlmeier Artur (1934- )
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Będkowska-Heine Violetta
(1)
Chabior Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęciek Mieczysław
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria (1947- )
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dawidiuk Irena
(1)
Dell Carl W
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dobrowolska Danuta (1946- )
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Dubas Elżbieta (1957- )
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dziechciaż Małgorzata
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Epstein Paul
(1)
Erenc-Grygoruk Grażyna
(1)
Fabiś Artur
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Giermakowska Alicja (1954- )
(1)
Gmosińska Małgorzata
(1)
Grabowski Henryk
(1)
Grzybowski Przemysław Paweł
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Głażewski Michał
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Huk Tomasz
(1)
Jackowska-Adamska Małgorzata
(1)
Janczewski Michał
(1)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(1)
Jastrzębska Elżbieta
(1)
Jezierska Barbara
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kabaciński Rafał
(1)
Kaczmarek Piotr
(1)
Kaleta Tadeusz (1953- )
(1)
Kamińska Dorota (logopedia)
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Kmieciak Błażej (socjolog)
(1)
Kobus Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(130)
2000 - 2009
(87)
Okres powstania dzieła
2001-
(46)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(222)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(221)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(9)
Nauczyciele
(8)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Gimnazja
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Przedszkola
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika
(22)
Dziecko
(16)
Dziecko chore
(15)
Wychowanie
(13)
Nauczanie
(9)
Nauczyciele
(8)
Uczniowie
(8)
Dziecko chore przewlekle
(7)
Myślenie twórcze
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kształcenie
(5)
Metody nauczania
(5)
Mowa
(5)
Pedagodzy
(5)
Rodzina
(5)
Arteterapia
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychoterapia
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Szkolnictwo
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Jąkanie
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Komunikacja wspomagająca
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kultura masowa
(3)
Logopedia
(3)
Metoda Montessori
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Starość
(3)
Terapia zajęciowa
(3)
Uczucia
(3)
Wartość
(3)
Więźniowie
(3)
Zespół ADHD
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Autyzm
(2)
Choroby dziecięce
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Czytanie
(2)
Dogoterapia
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Gerontologia
(2)
Gry i zabawy
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Język polski
(2)
Języki
(2)
Karmienie piersią
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Montessori, Maria (1870-1952)
(2)
Multimedia
(2)
Mutyzm
(2)
Neuropsychologia dziecięca
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Odżywianie
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedagogika waldorfska
(2)
Pisanie
(2)
Postawy
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Przestępczość
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Socjalizacja
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Sztuka pisania
(2)
Słuch
(2)
Twórczość
(2)
Układ trawienny
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Temat: czas
2001-
(18)
1901-2000
(10)
1989-2000
(6)
1945-1989
(4)
1989-
(4)
1801-
(2)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(7)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Austria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
RFN
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(18)
Praca zbiorowa
(11)
Materiały konferencyjne
(7)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(6)
Podręczniki
(6)
Poradniki
(5)
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Pamiętniki polskie
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Raport z badań
(2)
Bibliografia
(1)
Encyklopedia
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Programy nauczania
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(35)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Psychologia
(7)
Historia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
222 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40740 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36530 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39388 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy rozdziałach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40126 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34547, 34546 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Praca poświęcona jest wielopłaszczyznowej analizie listów pożegnalnych osób, które popełniły samobójstwo. [...] jest oryginalnym i wartościowym źródłem wiedzy na temat okoliczności i decyzji samobójczej. Oparta na solidnej podbudowie teoretycznej i wzbogacona obszernym materiałem faktograficznym, może stanowić nieocenione źródło zarówno dla dalszych analiz empirycznych, jak i wiedzy niezbędnej do diagnozy grup wysokiego ryzyka zachowań suicydalnych, tzn. dzieci, młodzieży i osób dorosłych. Z recenzji dr hab. prof. WŚ Ireny Pospiszyl
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka zawiera charakterystykę podstawowych mechanizmów socjalizacji zdrowotnej, ze szczególnym uwzględnieniem socjalizacji zdrowotnej w rodzinie. Uzasadnia potrzebę promowania zdrowia, koncentrując się przede wszystkim na koncepcji szkoły promującej zdrowie. Prezentuje też teoretyczne i metodyczne założenia odnoszące się do wdrażania i realizacji edukacji zdrowotnej w szkole. Wszystkie te elementy są aktualne z uwagi na fakt obecności ścieżki edukacja prozdrowotna w podstawie programowej. Książka adresowana jest to nauczycieli i studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza – pedagogiki zdrowia i edukacji zdrowotnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym obejmuje wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych, geograficznych, historycznych, fizycznych, związanych z higieną i bezpieczeństwem i wiele innych. Nauczyciel dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, chcąc w sposób rzetelny wprowadzić podstawy wiedzy z wymienionych dziedzin i przygotować fundament dla kształcenia systematycznego, winien odpowiednio przygotować się do swej pracy. Ze względu na rozległość treści edukacji społeczno-przyrodniczej, obejmującej tak wiele różnorodnych zagadnień z – czasem bardzo odległych – dyscyplin wiedzy, przygotowanie nauczyciela dzieci w wieku 3-10 lat wymaga uwzględnienia w programie studiów równie wszechstronnego materiału merytorycznego i metodycznego. Niniejszy podręcznik, opracowany z myślą o studentach kierunków pedagogicznych, przygotowujących się do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, podręcznik zawiera zagadnienia teoretyczne, obejmujące podstawy nauczania o otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym, społecznym i in.) oraz propozycje metodyczne związane z przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową . Zakres materiału kształcenia studentów obejmuje w sposób uporządkowany zagadnienia teoretyczne poznane w trakcie realizacji różnorodnych przedmiotów kształcenia w szkole średniej, z punktu widzenia ich przydatności w pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku 3-10 lat, prezentację tych informacji w takich powiązaniach, by jako nauczyciel mógł je wykorzystać w kształtowaniu u dzieci zintegrowanego obrazu świata; ponadto w podręczniku zawarto metodyczne podstawy edukacji środowiskowej dzieci. Z e względu na założony cel podręcznika – konieczność połączenia zarówno podstaw nauczania o środowisku, jak i metodyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji środowiskowej treści pomieszczone w podręczniku dotyczą obu zakresów przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego: merytorycznego i metodycznego. Po wyjaśnieniu i scharakteryzowaniu komponentów środowiska człowieka, tekst podręcznik przybliża zagadnienia związane z poznawaniem przyrody przez dzieci: podstawowe cele, zasady, metody i formy poznawania przyrody, omawia treści edukacji środowiskowej realizowane w przedszkolu i klasach początkowych, planowanie zajęć zintegrowanych uwzględniających edukację środowiskową oraz wykorzystywanie mediów dydaktycznych. Dalsza część podręcznika przybliża kolejne zakresy treści edukacji środowiskowej takie, jak: higiena i bezpieczeństwo dziecka, zagadnienia geograficzne, ekologiczne i sozologiczne, historyczne, zawodoznawcze, fizyczne i inne, omawiając zarówno zagadnienia programowe realizowane w pracy z dziećmi przedszkolnymi i w młodszym wieku szkolnym, jak i ich znaczenie w edukacji dziecka. Praktyczne przygotowanie studentów do pracy z dziećmi przedszkolnymi i w młodszym wieku szkolnym będzie się opierało na zawartych w niniejszym podręczniku zagadnieniach teoretycznych w trakcie ćwiczeń, podczas których studenci będą opracowywać metodyczne przykłady, praktyczne rozwiązania i zadania dotyczące poszczególnych tematów (niektóre pomysły ćwiczeń metodycznych zamieszczone zostały w postaci Zadań do wykonania w poszczególnych rozdziałach podręcznika). Podręcznik kieruję do nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz studentów kierunków pedagogicznych, szczególnie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Edukacja społeczno-przyrodnicza jako jeden z obszarów zintegrowanej edukacji dzieci przedszkolnych i w młodszym wieku szkolnym obejmuje wiele różnorodnych treści: biologicznych, społecznych, geograficznych, historycznych, fizycznych, związanych z higieną i bezpieczeństwem i wiele innych. Nauczyciel dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, chcąc w sposób rzetelny wprowadzić podstawy wiedzy z wymienionych dziedzin i przygotować fundament dla kształcenia systematycznego, winien odpowiednio przygotować się do swej pracy.Ze względu na rozległość treści edukacji społeczno-przyrodniczej, obejmującej tak wiele różnorodnych zagadnień z – czasem bardzo odległych – dyscyplin wiedzy, przygotowanie nauczyciela dzieci w wieku 3-10 lat wymaga uwzględnienia w programie studiów równie wszechstronnego materiału merytorycznego i metodycznego. Niniejszy podręcznik, opracowany z myślą o studentach kierunków pedagogicznych, przygotowujących się do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, podręcznik zawiera zagadnienia teoretyczne, obejmujące podstawy nauczania o otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym, społecznym i in.) oraz propozycje metodyczne związane z przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową. Zakres materiału kształcenia studentów obejmuje w sposób uporządkowany zagadnienia teoretyczne poznane w trakcie realizacji różnorodnych przedmiotów kształcenia w szkole średniej, z punktu widzenia ich przydatności w pracy wychowawczej i dydaktycznej z dziećmi w wieku 3-10 lat, prezentację tych informacji w takich powiązaniach, by jako nauczyciel mógł je wykorzystać w kształtowaniu u dzieci zintegrowanego obrazu świata; ponadto w podręczniku zawarto metodyczne podstawy edukacji środowiskowej dzieci. Ze względu na założony cel podręcznika – konieczność połączenia zarówno podstaw nauczania o środowisku, jak i metodyki przedszkolnej i wczesnoszkolnej edukacji środowiskowej treści pomieszczone w podręczniku dotyczą obu zakresów przygotowania studentów do zawodu nauczycielskiego: merytorycznego i metodycznego. Po wyjaśnieniu i scharakteryzowaniu komponentów środowiska człowieka, tekst podręcznik przybliża zagadnienia związane z poznawaniem przyrody przez dzieci: podstawowe cele, zasady, metody i formy poznawania przyrody, omawia treści edukacji środowiskowej realizowane w przedszkolu i klasach początkowych, planowanie zajęć zintegrowanych uwzględniających edukację środowiskową oraz wykorzystywanie mediów dydaktycznych. Dalsza część podręcznika przybliża kolejne zakresy treści edukacji środowiskowej takie, jak: higiena i bezpieczeństwo dziecka, zagadnienia geograficzne, ekologiczne i sozologiczne, historyczne, zawodoznawcze, fizyczne i inne, omawiając zarówno zagadnienia programowe realizowane w pracy z dziećmi przedszkolnymi i w młodszym wieku szkolnym, jak i ich znaczenie w edukacji dziecka.Praktyczne przygotowanie studentów do pracy z dziećmi przedszkolnymi i w młodszym wieku szkolnym będzie się opierało na zawartych w niniejszym podręczniku zagadnieniach teoretycznych w trakcie ćwiczeń, podczas których studenci będą opracowywać metodyczne przykłady, praktyczne rozwiązania i zadania dotyczące poszczególnych tematów (niektóre pomysły ćwiczeń metodycznych zamieszczone zostały w postaci Zadań do wykonania w poszczególnych rozdziałach podręcznika). Podręcznik kieruję do nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz studentów kierunków pedagogicznych, szczególnie pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej.Autorka Książka dostępna w wersji elektronicznej w witrynie
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dwuczęściowa "Antropologia kulturowa" jest opracowaniem podręcznikowym przeznaczonym dla dydaktycznych potrzeb realizacji przedmiotu kształcenia pod tym samym tytułem a także samokształcenia osób zainteresowanych problematyką kultury. W zamyśle Autora celem tego podręcznika - jak pisze na s. 7,-"jest dostarczenie studiującym podstawowych wiadomości objętych programem przedmiotu, motywowanie do studiów przez wskazanie istotnej roli kultury w życiu każdego człowieka i narodu, przyjęcie roli przewodnika po bogatej literaturze przedmiotu, kierowanie samokształceniem oraz umożliwienie samokontroli stopnia opanowania wiadomości". Obydwie części pracy zawierają zestawy pytań dla studentów przyporządkowane treści kolejnych rozdziałów, listę proponowanych lektur (w ujęciu komplementarnym) oraz bibliografię, (łącznie 394 strony tekstu) […]. Struktura pierwszej części p.t. "Antropologia kulturowa, wprowadzenie do wiedzy o kulturze", zbudowana jest z sześciu merytorycznych rozdziałów oraz poprzedzających "Uwag wstępnych" W "Uwagach" Autor wykłada własne stanowisko w kwestii rozumienia tego czym jest antropologia kulturowa, uzasadnia interdyscyplinarny charakter antropologii oraz wielości wątków tematycznych podejmowanych przez badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe […] Pierwsza części pracy wprowadza czytelnika w podstawowe zagadnienia i pojęcia antropologii kultury. Autor analizuje genealogię pojęcia "kultura", wskazuje źródła wieloznaczności i różnorodności ujęć tego pojęcia w kontekście innych pojęć jak "natura" i "cywilizacja", bada podstawowe składnik kultury (rzeczy, znaki i zachowania ludzi), wskazuje konsekwencje wąskiego i szerokiego rozumienia terminu. Rozdział drugi obszerniejszy, poświęcony został kategoriom i typom kultury, elementom składowym ( wartości, wzory, kanon, mity i symbole), systemom kultury (nauka, religia, sztuka, język, komunikacja interpersonalna ) oraz procesom kultury do których zaliczono powszechnienie i uczestnictwo w kulturze oraz animację kulturalną […] ...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi autobiografię Prof. Janusza Gajdy Moje życie, podobnie jak życie każdego człowieka, choć jest niepowtarzalne, jednocześnie stanowi swoisty dokument określonej epoki. Stąd i ta moja autobiografia będzie drobnym przyczynkiem do oceny przebytej przeze mnie drogi, postrzegania ludzi, siebie i stosunku do świata, ale tak że zaistniałych przemian społeczno-kulturowych. Mam nadzieje, że tak też będzie odebrana, a moi najbliżsi przyjmą ją z wyrozumiałością i być może znajdą w niej inspirację do refleksji nad własnym losem. Autor Moje życie. Fakty, wspomnienia, refleksje autor podzielił na trzy części. W pierwszej zatytułowanej: Fakty i wspomnienia opisał swoje dzieciństwo i młodość oraz poszczególne okresy pracy zawodowej: w technikach rolniczych, w nadzorze pedagogicznym i w zapleczu naukowym oraz w szkolnictwie wyższym. W drugiej – zatytułowanej Próba oceny i refleksji nad przebytą drogą – skoncentrował się na trzech zagadnieniach: swoich miłościach, pasjach i zainteresowaniach oraz próbie zbilansowania przebytej drogi. Trzecia część – Aneksy – zawiera nieco poszerzone drzewo genealogiczne ilustrujące losy swojej rodziny w Polsce i USA, bibliografię swoich publikacji jako uzupełnienie opisanych w książce faktów. Wersja papierowa książki zawiera płytę CD.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejszy zbiorek felietonów tym się różni od wcześniej wydanych, że żaden zamieszczony w nim tekst nie przekracza trzech akapitów. Przeczytanie jednego zajmuje około czterdziestu pięciu sekund.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka adresowana jest do osób, które są zainteresowane problematyką kształtowania i terapii mowy dzieci niesłyszących. Kolejne rozdziały zawierają omówienie elementarnych zagadnień dla tych osób, które nie mają interdyscyplinarnego przygotowania logopedycznego. Książkę można podzielić na dwie zasadnicze części. W pierwszej omówiono założenia teoretyczne surdologopedii, natomiast w drugiej przedstawiono praktyczne wskazówki dotyczące metodyki pracy logopedycznej z dziećmi z zaburzeniami słuchu i mowy. Zagadnienia zawarte w opracowaniu mają charakter syntetyczny, z podaniem konkretnej literatury. Autorka ma nadzieję, że opracowanie będzie motywacją do studiowania surdologopedii oraz inspiracją do teoretycznego i praktycznego doskonalenia warsztatu pracy osób zajmujących się wychowaniem i terapią dzieci oraz dorosłych z wadą słuchu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Oddajemy do rąk książkę, która powstała w wyniku prac zespołu instruktorskiego. Mamy nadzieję będzie ona pomocą w pracy wychowawczej w różnych pionach metodycznych. Połączyliśmy zagadnienia mowy nienawiści i Druha Wicka celowo. Uważamy, że działalność Patrona harcerstwa może stać się przykładem dla naszych zuchenek, zuchów, harcerek, harcerzy instruktorek i instruktorów w podejmowaniu pracy nad własnym rozwojem, w tym pracy nad umiejętnością nadawania rzeczywistości innych narracji. Narracji zbudowanych o braterstwo i szacunek do drugiego człowieka. Jeszcze nie tak dawno, różni specjaliści rozdzielali nasze rzeczywistości na świat realny i wirtualny, twierdząc, że żyjemy w nich oddzielnie. Jednak już teraz wiemy, że znaczna część z nas, a zwłaszcza dzieci i młodzieży żyje równocześnie w obu światach, które się wzajemnie przeplatają, uzupełniają. Tak naprawdę dopiero poznajemy mechanizmy tej rzeczywistości, pojawiają się nowe zachowania, mody, standardy, również zachowania nieporządne. Do jednych z nich należy „mowa nienawiści”, która niestety występuje też wśród braci harcerskiej. W 2019 roku Druhna Naczelniczka ZHP i Druh Przewodniczący ZHP zwrócili uwagę na to zjawisko. hm Anna Nowosad w opublikowanym rozkazie zaakcentowała: „Zło i przemoc przybierają różne formy. Jedną z nich jest agresja słowna. Możemy podjąć działania, które taką agresję w naszym otoczeniu ograniczą, a nawet zupełnie wyeliminują… Podejmijcie stojące przed nami wyzwanie – wyeliminujmy z naszych zachowań mowę nienawiści.” hm Dariusz Supeł w swym liście podkreślił: “Słowami potrafimy wyrażać miłość, przyjaźń, radość, dobroć, zaufanie, poważanie, zrozumienie i szacunek dla drugiego człowieka. Mamy tyle pięknych słów, wyrzućmy, więc te złe i raniące.”
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowany słownik stanowi istotne źródło wiedzy dla współczesnych nauk o wychowaniu oraz pedagogiki jako takiej. Przedstawiając historię twórczych wysiłków, pozwala odróżnić to, co trwałe, od tego, co nieistotne i powierzchowne lub co stanowiło rezultat zmieniającej się mody. Poza tym biogramy przedstawicieli myśli pedagogicznej (od starożytności po XXI wiek) ukazują ewentualnym reformatorom całe bogactwo ludzkich doświadczeń, z których można wybrać dla aktualnych potrzeb te najwłaściwsze, a także ustrzec potomnych przed nieprzemyślanymi decyzjami oraz zbyt teoretycznymi próbami, niedającymi się zastosować w realiach danego społeczeństwa. Celem publikacji jest też przypomnienie wzorów, postaw oraz wysiłków licznych przedstawicieli pedagogiki działających w przeszłości, będących przecież źródłem pewnego rodzaju energii moralnej oraz utwierdzających nas w poczuciu bycia spadkobiercami i kontynuatorami twórczej pracy wcześniejszych pokoleń oraz dających świadomość posłannictwa wobec społeczeństwa. Celem opracowania tego słownika było również zaszczepienie kultu dla tradycji (w zakresie wychowania i edukowania) oraz upowszechnienie szeroko rozumianej kultury pedagogicznej. Mając na uwadze te aspekty praktyczne i walory dydaktyczne leksykonu, można mieć nadzieję co do jego przydatności we wszelkich formach kształcenia pedagogicznego (i nie tylko pedagogicznego). Słownik liczy ponad 660 biogramów prezentujących postaci od starożytności po czasy nam współczesne. Ich ujęcie chronologiczne ukazuje powstanie, narastanie i rozwijanie się pewnych trendów. Dzieje myśli pedagogicznej zostały napisane przede wszystkim z myślą o studentach pedagogiki, a także o nauczycielach i pracownikach szeroko pojętych instytucji edukacyjno-opiekuńczo-wychowawczych. Książka będzie także pomocna dla sympatyków systemów filozoficznych oraz zainteresowanych psychologią. Będąc przeglądem problematyki z zakresu historii myśli pedagogicznej, umożliwia zarówno realizację jakiejś formy samokształcenia, jak i ogólny ogląd tego wszystkiego, co związane jest z udziałem licznych jednostek w zakresie kształtowania propozycji i osiągnięć pedagogicznych na przestrzeni wieków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ruch Open Access zdobywa rosnącą popularność, pojawia się jednak wokół niego wiele mitów i niekoniecznie uzasadnionych nadziei. Celem tej książki jest przyjrzenie się temu zjawisku i jego ocena z punktu widzenia polskiego badacza. W tym celu w pierwszym rozdziale zastanowimy się nad przyczynami powstania tego ruchu, a następnie w rozdziale drugim sprecyzujemy, czym jest Open Access oraz pokrewne inicjatywy, często mylnie z nim utożsamiane. Rozdział trzeci będzie analizą ruchu otwartego dostępu z punktu widzenia różnych grup interesu związanych z nauką. Wreszcie rozdziały czwarty i piąty skoncentrują się na praktycznych aspektach publikowania artykułów w otwartym dostępie z punktu widzenia polskiego badacza. W rozdziale szóstym dokonamy krótkiego podsumowania informacji o ruchu Open Access. Impuls poleca ebooki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Teksty zamieszczone w książce stanowią propozycję interpretacji różnorodnych obrazów obcości i cielesności, eksponując ich aspekty nienormatywne, liminalne, transgresyjne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przekazujemy czytelnikom podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ma już miejsca na klasykę, tradycję, na tę wiedzę, która trwała przez wieki, służąc wielu pokoleniom przygotowującym się do jednego z najpiękniejszych zawodów ludzkości, ja kim jest szeroko pojmowane nauczycielstwo.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej