Sortowanie
Źródło opisu
Księgozbiór
(662)
IBUK Libra
(32)
Forma i typ
Książki
(662)
Publikacje naukowe
(84)
Publikacje dydaktyczne
(36)
E-booki
(32)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje popularnonaukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(595)
tylko na miejscu
(123)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(615)
Czytelnia
(124)
Czytelnia Instytutu Neofilologii
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(10)
Pisarczyk Stanisław
(8)
Fidecki Wiesław
(7)
Sienkiewicz Zofia
(7)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(7)
Januszewski Bogusław
(6)
Wysokiński Mariusz
(6)
Czarnowski Ryszard Jan
(5)
Kroh Antoni (1942- )
(5)
Magierowa Barbara
(5)
Nowicki Jacek (1921-2005)
(5)
Osowski Stanisław
(5)
Pisarczyk Stanisław (1937- )
(5)
Wojtaszczyk Konstanty Adam (1952- )
(5)
Franczyk Anna
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Jędrzejko Mariusz
(4)
Kaszuba Malina
(4)
Kałuski Marian (1946- )
(4)
Kraj Kamil
(4)
Muszyński Jerzy (1931-2008)
(4)
Osiecka Ewa
(4)
Poznańska Krystyna (1954- )
(4)
Rąkowski Grzegorz
(4)
Wojciechowska Barbara
(4)
Baczyński Dariusz
(3)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(3)
Białas Sławomir (1930- )
(3)
Bieliński Andrzej
(3)
Bieniasz Jan
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Czarnowski Ryszard Jan. Moje Kresy
(3)
Jakubowski Wojciech (1967- )
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kaczyński Andrzej M
(3)
Kamiński Grzegorz
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(3)
Marciniak Ewa Maria
(3)
Martinek Włodzimierz
(3)
Obrycki Marek
(3)
Piotrowski Paweł (informatyka)
(3)
Rakowski Gustaw (1929-2006)
(3)
Sieczkowski Józef (1928-2004)
(3)
Siwek Krzysztof
(3)
Skoczylas Zbigniew
(3)
Szcześniak Wacław E. (1940- )
(3)
Wojewódzki Wiesław Jan
(3)
Załęski Piotr (politolog)
(3)
Łobocki Mieczysław
(3)
Adamek Irena
(2)
Arczewski Krzysztof
(2)
Babicka-Wirkus Anna
(2)
Bałachowicz Józefa
(2)
Białek Edward (1956- )
(2)
Bieleń Stanisław (1953- )
(2)
Bieniasz Bogumił
(2)
Boccaccio Giovanni (1313-1375)
(2)
Budniak Alina
(2)
Chojczak Wojciech
(2)
Ciszewski Andrzej (1932-1999)
(2)
Czubak Jerzy
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Dąbska Agnieszka
(2)
Fuks Agata
(2)
Gajda Janusz
(2)
Gewert Marian
(2)
Gieras Marian
(2)
Glinicka Aniela (1951- )
(2)
Goliński Leszek
(2)
Gradkowski Krzysztof
(2)
Jabłonowski Marek (1954- )
(2)
Jackiewicz-Rek Wioletta
(2)
Jakubowski Witold (1963- )
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jemielniak Krzysztof
(2)
Kacprzyk Zbigniew
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Kaczorowski Mieczysław
(2)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(2)
Kasprzak Kaja
(2)
Konopka Blanka
(2)
Kopaczewska Jadwiga
(2)
Kostkiewicz Janina
(2)
Kowal Grzegorz
(2)
Kowalewski Marian
(2)
Kowalik Ryszard
(2)
Kowalski Mirosław
(2)
Kowalski Tadeusz
(2)
Kościelny Wieńczysław Jacek
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(2)
Krzesiński Grzegorz
(2)
Kulas Stanisław (1940- )
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kurczyński Zdzisław
(2)
Lenczewska-Samotyja Elżbieta
(2)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(2)
Maksymiuk Jan (1932-2015)
(2)
Maroński Ryszard
(2)
Marzecki Jerzy
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(309)
2000 - 2009
(314)
1990 - 1999
(46)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(133)
1901-2000
(15)
1989-2000
(14)
1945-1989
(3)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(694)
Australia
(3)
Kanada
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(691)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(33)
Nauczyciele
(8)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Logopedzi
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
Dla studentów kierunków politologicznych
(1)
Gimnazja
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Laryngolodzy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura włoska
(1)
Temat
Budownictwo
(24)
Pedagogika
(23)
Dziecko
(16)
Dziecko chore
(15)
Wychowanie
(13)
Nauczanie
(12)
Wytrzymałość materiałów
(12)
Elektrotechnika
(11)
Mechanika
(11)
Materiały budowlane
(10)
Układy elektryczne
(10)
Mechanika gruntów
(9)
Bezpieczeństwo narodowe
(8)
Naprężenia i odkształcenia
(8)
Nauczyciele
(8)
Uczniowie
(8)
Dziecko chore przewlekle
(7)
Matematyka
(7)
Osoby w wieku starszym
(7)
Sterowanie
(7)
Analiza matematyczna
(6)
Elektroenergetyka
(6)
Geologia inżynierska
(6)
Geometria wykreślna
(6)
Kształcenie
(6)
Maszyny
(6)
Metoda elementów skończonych
(6)
Metody nauczania
(6)
Myślenie twórcze
(6)
Pedagodzy
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Polityka międzynarodowa
(6)
Polityka wewnętrzna
(6)
Pomiary
(6)
Rodzina
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Geotechnika
(5)
Geriatria
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kompozyty
(5)
Komunikacja społeczna
(5)
Mowa
(5)
Polityka
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Termodynamika techniczna
(5)
Ustrój polityczny
(5)
Zarządzanie
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Arteterapia
(4)
Automatyka
(4)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(4)
Demokracja
(4)
Elektronika
(4)
Grunt
(4)
Komunizm
(4)
Konstrukcje budowlane
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Kultura masowa
(4)
Lotnictwo
(4)
Metale
(4)
Młodzież
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Projektowanie
(4)
Psychoterapia
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Sieć elektryczna
(4)
Starość
(4)
Szkolnictwo
(4)
Termodynamika
(4)
Aksonometria
(3)
Architektura
(3)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(3)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Ceramika
(3)
Ceramika budowlana
(3)
Choroby wieku starczego
(3)
Czujniki
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dyplomacja
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Ekologia
(3)
Ekonomia
(3)
Finanse
(3)
Fundamenty
(3)
Geologia
(3)
Geometria rzutowa
(3)
Geopolityka
(3)
Hydrotechnika
(3)
Informatyka
(3)
Temat: dzieło
Gringo wśród dzikich plemion
(1)
Rio Anaconda
(1)
Temat: czas
2001-
(62)
1901-2000
(41)
1989-2000
(17)
1945-1989
(13)
1801-1900
(11)
1701-1800
(10)
1901-
(10)
1989-
(10)
2001-0
(9)
1601-1700
(8)
1401-1500
(6)
1501-1600
(6)
1939-1945
(6)
1301-1400
(5)
1918-1939
(4)
1801-
(3)
1101-1200
(2)
1201-1300
(2)
1914-1918
(2)
1945-
(2)
1001-1100
(1)
1701-
(1)
1901-1914
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(40)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(18)
Ukraina
(7)
Rosja
(6)
Bliski Wschód
(4)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Wielka Brytania
(4)
Niemcy
(3)
Austria
(2)
Białoruś
(2)
Europa
(2)
Irak
(2)
Litwa
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Syria
(2)
Wilno (Litwa ; okręg)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Wołyń (Ukraina)
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Azja Środkowa
(1)
Bahrajn
(1)
Bałkany Zachodnie
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chełm (woj. lubelskie)
(1)
Chiny
(1)
Cypr
(1)
Dania
(1)
Europa Wschodnia
(1)
Filipiny
(1)
Francja
(1)
Galicja (kraina historyczna)
(1)
Gmina Sosnowica (woj. lubelskie, pow. parczewski)
(1)
Grodno (Białoruś)
(1)
Gruzja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Indonezja
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Jemen
(1)
Jordania
(1)
Jugosławia
(1)
Kambodża
(1)
Katar
(1)
Kaukaz (region)
(1)
Kazachstan
(1)
Korea Południowa
(1)
Korea Północna
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Krzemieniec (Ukraina)
(1)
Kuwejt
(1)
Laos
(1)
Liban
(1)
Lwów (Ukraina ; okręg)
(1)
Malezja
(1)
Mjanma
(1)
Mongolia
(1)
Niemcy (Republika Demokratyczna)
(1)
Oman
(1)
Podole (Ukraina)
(1)
Półwysep Krymski (Ukraina)
(1)
RFN
(1)
Ruś
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Singapur
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwecja
(1)
Tadżykistan
(1)
Tajlandia
(1)
Tajwan
(1)
Timor Wschodni
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Turcja
(1)
Warszawa
(1)
Wielkopolska
(1)
Wietnam
(1)
Wołyń (Ukraina ; kraina historyczna)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Węgry
(1)
ZSRR
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Zjednoczone Emiraty Arabskie
(1)
Żółkiew (Ukraina)
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(166)
Podręcznik
(32)
Praca zbiorowa
(28)
Opracowanie
(21)
Monografia
(19)
Poradniki
(14)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(14)
Podręczniki
(13)
Materiały konferencyjne
(10)
Wydawnictwa popularne
(8)
Pamiętniki polskie
(6)
Poradnik
(6)
Przewodniki turystyczne
(6)
Słowniki polskie
(6)
Powieść polska
(4)
Publicystyka
(4)
Rysunek techniczny
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Raport z badań
(3)
Ćwiczenia laboratoryjne
(3)
Biografie
(2)
Dane statystyczne
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Literatura austriacka
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura szwajcarska
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadanie włoskie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poezja polska
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Album
(1)
Albumy fotograficzne
(1)
Atlasy roślin
(1)
Bibliografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Edycja krytyczna
(1)
Encyklopedia
(1)
Fotografia krajobrazu
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografia przyrodnicza
(1)
Informatory
(1)
Kalendarium
(1)
Książka kucharska
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura angielska
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura podróżnicza polska
(1)
Literatura polska
(1)
Malarstwo (szt.plast.)
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Pamiętniki węgierskie
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Powieść
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Powieść dziecięca polska
(1)
Powieść historyczna
(1)
Powieść młodzieżowa kanadyjska
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Przewodniki
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publicystyka rosyjska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż polski
(1)
Rysunek
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Szkice literackie polskie
(1)
Warszawa
(1)
Wiersze
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(27)
Historia
(24)
Inżynieria i technika
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Medycyna i zdrowie
(18)
Architektura i budownictwo
(10)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(8)
Matematyka
(8)
Psychologia
(7)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kulinaria
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Podróże i turystyka
(1)
694 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Teksty zamieszczone w książce stanowią propozycję interpretacji różnorodnych obrazów obcości i cielesności, eksponując ich aspekty nienormatywne, liminalne, transgresyjne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przekazujemy czytelnikom podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ma już miejsca na klasykę, tradycję, na tę wiedzę, która trwała przez wieki, służąc wielu pokoleniom przygotowującym się do jednego z najpiękniejszych zawodów ludzkości, ja kim jest szeroko pojmowane nauczycielstwo.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza książka jest próbą przedstawienia najczęściej stosowanych metod i technik w badaniach pedagogicznych. Każda z metod poddana jest bardziej lub mniej szczegółowej charakterystyce łącznie z przypisywaną jej wartością poznawczą, w tym z zarówno przysługującymi jej zaletami jak i niedomaganiami pod względem merytorycznym. Szeroko omawia warunki, od spełnienia których uzależnia się poprawne zastosowanie poszczególnych metod i technik badawczych. Publikacja jest adresowana szczególnie do studentów studiów pedagogiki i młodszych pracowników naukowo-dydaktycznych, podejmujących prace badawcze dotyczące szeroko rozumianej problematyki pedagogicznej. Może być przydatna także w pisaniu prac dyplomowych i magisterskich, rozpraw doktorskich i habilitacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowany podręcznik przedstawia wybrane zagadnienia współczesnej teorii wychowania. Należą do nich problemy dotyczące: teorii wychowania jako dyscypliny pedagogicznej; różnego rozumienia pojęcia "wychowanie"; wychowania w świetle kilku koncepcji psychologicznych i pedagogicznych; wartości jako podstawowego tworzywa wychowania; celów wychowania i różnych opinii na ich temat; psychospołecznych uwarunkowań skuteczności wychowania; indywidualnych i grupowych metod wychowania; technik oddziaływań wychowawczych; wybranych dziedzin wychowania; podstawowych środowisk wychowawczych. Książka adresowana jest szczególnie do studentów pedagogiki, odbywających studia zarówno licencjackie, jak i magisterskie. Może być również pomocna studentom studiów nauczycielskich, psychologii i socjologii. Mogą z niej skorzystać także czynni zawodowo nauczyciele wszystkich typów szkół i wychowawcy placówek opiekuńczo-wychowawczych. Podręcznik będzie także przydatny rodzicom i innym osobom interesującym się problemami wychowania dzieci i młodzieży.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce zawarto obszerne relacje z pobytu w Arabii Saudyjskiej w latach 2010–2012. Motywami przewodnimi prezentowanego dziennika autoetnograficznego są szok kulturowy oraz wyzwania związane z długoterminowym zanurzeniem się w odległą rzeczywistość społeczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy omówiono problematykę otępienia czołowo-skroniowego w ujęciu historycznym, poruszono kwestie złożoności diagnostycznej i terapeutycznej przedstawianej choroby, jak również ewolucję zespołu Picka ze szczególnym uwzględnieniem otępienia czołowo-skroniowego. Wnikliwie przedstawiono kwestię diagnozy otępienia czołowo-skroniowego, stosowanych kryteriów diagnostycznych oraz istoty procesu chorobowego. Dużo miejsca poświęcono opisowi wariantów otępienia czołowo-skroniowego, zarówno tych częściej spotykanych, jak i rzadszych, m.in. choroby Alzheimera, czyli otępienia typu Alzheimera (DAT). Następnie autor podjął próbę ustalenia relacji między stanem mózgu a objawami zaburzeń występujących u chorych z otępieniem czołowo-skroniowym (FTD) w porównaniu z chorymi z otępieniem typu Alzheimera (DAT) na podstawie wyników badań własnych oraz danych zaczerpniętych ze światowej literatury. Książka adresowana jest do szerokiej grupy odbiorców, przede wszystkim do osób zajmujących się udzielaniem pomocy terapeutycznej pacjentom z otępieniem, a więc do neuropsychologów i psychologów klinicznych, którzy coraz częściej współpracują w zespołach terapeutycznych z przedstawicielami zawodów medycznych – psychiatrami, psychogeriatrami, gerontologami. Praca kierowana jest również do bliskich i opiekunów osób z otępieniem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów. Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji. Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki) 2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki (opis książki) 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki (opis książki) 4. Socjologia edukacji. Podrecznik akademicki Seria autorskich podręczników akade­mickich do pedagogiki jest kolejnym do­pełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przed­miot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy eduka­cyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwi­ja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwier­dzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflek­sji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z auto­rów, pracując nad zakresem tematycz­nym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręczniko­wym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością. Czytelnikom podręczników nie tylko ży­czę miłej lektury, ale i zachęcam do wspól­nej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu włas­nej twórczości. prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi. Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce: 1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości 2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki 3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecamy kolejne wznowienie wyjatkowego podręcznika prof. Bogusława Śliwerskiego pt.Współczesne teorie i nurty wychowania. Już w pierwszym rozdziale Autor pisze o potrzebie prowadzenia badań metateoretycznych i porównawczych wskazując jak wiele wiąże się z tym problemów. Przedstawienie współczesnych teorii i nurtów wychowania rozpoczęte zostało od zaprezentowania dokonań śp. profesora Karola Kotłowskiego, który uczył konfrontowania współczesności z tradycją bez imperatywu zaprzeczania wnoszonym przez alternatywne podejścia do istoty wychowania i kształcenia. W podręczniku znajdziemy obszerne omówienia m.in. pedagogiki filozoficznej, chrześcijańskiej pedagogiki personalno-egzystencjalnej, pedagogik: społeczno-personalistycznej, serca, miłości, Gestalt, autorytarnej, niedyrektywnej, radykalnego humanizmu, emancypacyjnej, międzykulturowej, analityczno-krytycznej, ponowoczesności. Każdą teorię wychowania poprzedza biogram prekursora danej myśli naukowej. Mamy nadzieję, że niniejsza książka stanie się kolejną zachętą do zgłębiania „świata pedagogicznych idei", ich korzeni i współczesnej ich ewolucji, bez roszcze­nia sobie pretensji do jekiejkolwiek wyłączności. Nie jest ona przecież ostatecznym, zamkniętym zbiorem teorii czy nurtów współczesnego wychowania, ale zaledwie otwarciem pola do ich zaistnienia, które będzie z czasem wypełniane kolejnymi ich rodzajami i odcieniami. Warto kontynuować rozpoczęty przez wspomnianych w książce Profesorów proces badań metateoretycznych, by dokony­wanie wyborów nie wiązało się z hierarchicznym ich porządkowaniem ze względu na siłę, wagę czy znaczenie, a mimo to nie było trywialne.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wstęp Marzyłam o tzw. wcześniejszej emeryturze. Miałam dość łączenia pracy zawodowej z obowiązkami domowymi, które sprowadzały się do odgrywania roli zarówno mamy, jak i taty, przejścia przez trudny okres nauki mojej córki, zaliczenia gdzieś tam po drodze studiów zaocznych itd. Miałam po prostu dość, czułam się zmęczona i wyczerpana. Stąd kiedy pojawiła się perspektywa przejścia na emeryturę w wieku 55 lat, miałam zamiar z niej skorzystać. No ale cóż. Mimo przepracowanych 38 lat musiałam poczekać, aż osiągnę odpowiedni wiek. Bardzo podobała mi się perspektywa, że ukończę 55 lat i pan listonosz co miesiąc przyniesie mi zwitek banknotów. Miałam nadzieję, że spory, a ja będę odpoczywać, czytać książki, oglądać telewizję, a jak mnie będzie stać – jeździć na wycieczki po świecie. Sielanka! Długie wieczory przemyśleń i nagle naszła mnie refleksja. Należę do rodziny osób długowiecznych i jak mi, daj Boże, przyjdzie żyć jeszcze z 30 lat, to – biorąc pod uwagę zaplanowane zajęcia – zanudzę się na śmierć...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W skrypcie omówiono zagrożenia informacji i systemów teleinformatycznych, takich jak oprogramowanie złośliwe, cyberprzestępstwa i cyberterroryzm. Zaprezentowano różnorodne metody ochrony informacji przed zagrożeniami w cyberprzestrzeni, dzieląc je na metody administracyjno-organizacyjne, prawne i normalizacyjne, techniczne oraz fizyczne. Omówiono systemy monitorowania i reagowania na zagrożenia w cyberprzestrzeni, działania edukacyjne w zakresie bezpieczeństwa informacji i systemów teleinformatycznych oraz podstawy prawne ich ochrony. Przytoczono także informacje dotyczące zarządzania bezpieczeństwem organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy podstawowych aspektów bezpieczeństwa. Zaprezentowano w niej bezpieczeństwo jako naukę, a problemy bezpieczeństwa narodowego w odniesieniu do teorii stosunków międzynarodowych. Szczegółowo omówiono warunki bezpieczeństwa narodowego i jego kryteria, zagrożenia bezpieczeństwa narodowego naszego kraju oraz system strategii rozwoju Rzeczypospolitej Polskiej do 2030 roku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W pracy przedstawiono wybrane zagadnienia związane z możliwością stosowania biopaliw w transporcie - także lotniczym. Opracowanie skierowane jest do rzeszy odbiorców którzy dysponują już podstawową wiedzą z zakresu paliw, w tym biopaliw. Opracowanie stanowi raport-kompendium podstawowej wiedzy wskazującej m.in. na powody korzystania z paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych. Poruszono także zagadnienia dotyczące ekonomicznych i prawnych aspektów stosowania biopaliw. Wskazano główne wady oraz zalety paliw pochodzących ze źródeł odnawialnych, a także zwrócono uwagę na trudności związane z ich użyciem w układach pierwotnie przeznaczonych do pracy z tradycyjnymi paliwami kopalnymi. Zaproponowano procedurę oceny materiału w celu określenia wpływu nowego środowiska (biopaliwa) na właściwości i strukturę polimerowych elementów elastycznych stosowanych powszechnie w konstrukcjach układów zasilania paliwem silników lotniczych. Przeprowadzono wybrane badania strukturalne z wykorzystaniem metod mikroskopowych, oznaczono parametry chropowatości, gęstość, wyznaczono właściwości wytrzymałościowe wybranych materiałów przed i po ekspozycji w środowisku paliw. Badania przeprowadzono dla trzech, powszechnie dostępnych, materiałów polimerowych i wykazano możliwy charakter zmian ich właściwości. Na podstawie otrzymanych wyników podjęto próbę selekcji materiałów, wskazując na to, czy warto poddać je kosztownym testom normatywnym, odnoszącym się do badania kompatybilności materiałowej poprzez akredytowane laboratoria badawcze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka porusza zarówno zagadnienia ogólne - np. znaczenie komunikacji zawodowej w relacji lekarz-pacjent, potrzeby pacjenta - jak i szczegółowe, dotyczące zasad i specyfiki kontaktu z określonymi grupami pacjentów. Autorzy posługują się czytelnymi i pomocnymi schematami przy omawianiu kontaktu z określonymi grupami pacjentów. Autorzy posługują się czytelnymi i pomocnymi schematami przy omawianiu kontaktu z różnymi grupami pacjentów, takimi jak: dzieci, osoby starsze, chorzy psychicznie, osoby w kryzysie samobójczym i doznające przemocy, pacjenci niepełnosprawni, przewlekle chorzy, w tym pacjenci onkologiczni. Publikacja dostarcza wielu praktycznych porad i wytycznych oraz użytecznych wskazówek, jak krok po kroku budować profesjonalnie relację z pacjentem w określonych sytuacjach problemowych. Książka poszerza rozumienie zjawiska dialogu z pacjentem przez specjalistów i czytelników nieposiadających rozleglej wiedzy psychologicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Atopowe zapalenie skóry - poradnik lekarza praktyka to wartościowy, na wysokim poziomie naukowym i świetny dydaktycznie podręcznik, opracowany z myślą o przydatności w pracy zawodowej lekarzy - specjalistów różnych dyscyplin medycznych. Duża zaletą monografii jest to, iż w większości omawianych problemów Autorzy umiejętnie uwzględniają także własne doświadczenia, które z pożytkiem dla przydatności opracowania konfrontują z obserwacjami innych autorów, wyciągając wiele interesujących wniosków, często o znaczeniu praktycznym. Monografia z pewnością wypełni niewątpliwą lukę w piśmiennictwie krajowym dotyczącym atopowego zapalenia skóry.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ból jest nieprzyjemnym, subiektywnym doznaniem czuciowym i emocjonalnym, związanym z działaniem bodźca nocyceptywnego (bólowego). W zależności od długości trwania ból możemy podzielić na ostry i przewlekły. Arbitralnie przyjęto, że ból ostry trwa maksymalnie do 3 miesięcy od momentu wystąpienia i jest bezpośrednio związany z uszkodzeniem tkanek i narządów. Towarzyszy temu autonomiczna, emocjonalna i behawioralna reakcja obronna organizmu. Ból ostry ma zatem niezwykle istotną. ostrzegawczą funkcję w organizmie. Z bólem przewlekłym mamy do czynienia, gdy utrzymuje się on dłużej, tj. powyżej 3 miesięcy, także po wygojeniu się uszkodzonych tkanek bądź narządów. W bólu przewlekłym do głosu dochodzą zaburzenia fizjologiczne, psychologiczne i społeczne. które zależą od czasu trwania i natężenia bólu, a nie od jego przyczyny. Książka Roberta Rupińskiego opisuje zagadnienia związane z bólem ostrym w przejrzystej formie: pytań i odpowiedzi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ból (łac. dolor, gr. algos, odyne) jest nieprzyjemnym subiektywnym doznaniem czuciowym i emocjonalnym, związanym z działaniem bodźca nocyceptywnego (bólowego). Odczuwanie bólu jest zjawiskiem indywidualnym, powiązanym nie tylko z rodzajem i natężeniem bodźca bólowego, ale również, a może przede wszystkim z licznymi uwarunkowaniami psychosomatycznymi modyfikowanymi wcześniejszymi doświadczeniami. Bólowi nieodłącznie towarzyszy cierpienie, które stanowi jego aspekt psychologiczny. Publikacja opisuje szeroki wachlarz zagadnień związanych z bólem przewlekłym, stanowiąc tym samym swoiste kompendium wiedzy na ten temat, dodatkowo sposób przedstawienia poruszanych kwestii w formie pytań i odpowiedzi ułatwi czytelnikowi przyswojenie sobie zawartych w niniejszej książce informacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nadciśnienie tętnicze to główna przyczyna zachorowalności i śmiertelności na całym świecie. (...) Stąd niezwykle ważne jest, aby je wcześnie wykrywać i skutecznie leczyć. Naprzeciw tym wyzwaniom wychodzi publikacja pod red. Marcina Wełnickiego i Artura Mamcarza. Świetni dydaktycy, a jednocześnie klinicyści, dokonali wyboru tematów, które w terapii nadciśnienia tętniczego nie mogą być obce żadnemu lekarzowi. (...) W książce uwzględniono zalecenia i problemy terapeutyczne w poszczególnych grupach chorych, m.in. u chorych na cukrzycę, z powikłaniami metabolicznymi czy u pacjentów z chorobami układu sercowo-naczyniowego. Warto zwrócić uwagę na rozdziały poświęcone leczeniu ciężarnych oraz osób uprawiających sport. Nadciśnienie u kobiet w ciąży i w okresie połogu stanowi duży problem interdyscyplinarny, w przypadku którego trzeba uwzględniać korzyści terapeutyczne dla matki i dziecka. U osób uprawiających sport, zwłaszcza tych szczególnie aktywnych odrębności fizjologiczne niekiedy utrudniają kompetentne i bezpieczne stosowanie leków hipotensyjnych. Za cenne należy uznać rozdziały poświęcone opornemu nadciśnieniu tętniczemu i leczeniu stanów nagłych. (...) Aktualność danych oraz zwarta forma i wysoka jakość merytoryczna publikacji pozwalają zarekomendować ją jako bardzo przydatną pozycję w codziennej praktyce lekarskiej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej