Sorting
Source
Księgozbiór
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(3)
Branch
Wypożyczalnia
(3)
Author
Czerwonka Dagna
(1)
Gulin Wojciech (1952-2020)
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Krajewska Beata
(1)
Żuchelkowska Krystyna
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Subject
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metody nauczania
(1)
Nauczanie
(1)
Nauki społeczne
(1)
Potrzeba (psychologia)
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Rada rodziców
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 results Filter
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 41562, 41563 (2 egz.)
Book
In basket
Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice / Marta Guziuk-Tkacz. - Wydanie II zmienione i rozszerzone. - Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2022. - 402 strony : ilustracje ; 24 cm.
Na okładce: Analiza dokumentów, ankieta, testy, wywiad, socjometria, techniki projekcyjne, obserwacja.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 371-402.
Książka "Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice" autorstwa Marty Guziuk-Tkacz posiada znamiona monografii naukowej z zakresu szeroko pojętej metodologii badań pedagogicznych, która z powodzeniem może być także wykorzystana w procesie kształcenia studentów i doktorantów, i to nie tylko pedagogiki. Z przekonaniem można ją bowiem polecić także badaczom reprezentującym całą dziedzinę nauk społecznych, co wyraźnie zaznacza sama Autorka w rozdziale pierwszym zatytułowanym "Proces i procedura diagnostyczna w naukach społecznych". Podjęte zostały w nim m.in. kwestie łączące się z kryteriami profesjonalizmu procesu diagnozowania w naukach społecznych, błędami popełnianymi w trakcie diagnozowania, a także etycznym wymiarem diagnozowania. Z kolei treść rozdziału drugiego koncentrująca się na diagnozie psychologicznej w kontekście potrzeb opiekuńczych, wychowawczych i dydaktycznych w naturalny sposób łączy się z tematyką kolejnego rozdziału pt. "Specyfika procesu diagnozowania w pedagogice". Na szczególne odnotowanie zasługuje liczący ok. 150 stron rozdział czwarty. Jego tytuł: "Metodologiczne podstawy diagnozowania w pedagogice i psychopedagogice" niejako już wskazuje na to, że dobra - trafna diagnoza, to diagnoza opierająca się na solidnym fundamencie metodologicznym. Odnajdujemy więc w tym rozdziale nie tylko przejrzyste ukazanie różnic zachodzących pomiędzy modelem jakościowym a ilościowym oraz eklektycznym, ale i klarowne objaśnienie metod, technik oraz narzędzi badawczych - diagnostycznych. Istotnym dopełnieniem zasygnalizowanych treści stanowi obszerna bibliografia oraz aneks zawierający wzory narzędzi badawczych, zamieszczonych w istotnych fragmentach, lub też - w przypadku narzędzi opracowanych przez Autorkę - w całości. Prezentowana książka uzyskała wysoką ocenę wyrażoną w recenzjach wydawniczych. I tak prof. dr hab. Jerzy Nikitorowicz wskazał na to, iż ".jest to jedna z nielicznych prac w pedagogice, która podejmuje wartościową poznawczo próbę ukazania problematyki diagnostyki w kontekście zastosowania i możliwości korzystania z bogactwa narzędzi diagnostycznych. Stąd uważam, że książka jest potrzebna, wzbogaca bowiem obszary diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice i jest istotnym wprowadzeniem do dalszego zgłębiania tej problematyki, analiz, refleksji i dyskusji nad nią. Wiele wątków zawartych w pracy stanowi nowe spojrzenie i może stanowić podstawę do pogłębienia tej tematyki". Natomiast prof. dr hab. Andrzej Olubiński w recenzji m.in. napisał: "Na uwagę oraz wyróżnienie zasługują również treści ściśle merytoryczne, świadczące o ponadstandardowych kompetencjach Autorki w zakresie wiedzy związanej z diagnozowaniem problemów psychopedagogicznych. Przy czym, wiedza ta ma nie tylko charakter odtwórczo-sprawozdawczy, ale przede wszystkim, w wielu fragmentach, także autorski oraz nowatorski, co w ten sposób staje się przyczynkiem twórczego rozwoju tej psychopedagogicznej subdyscypliny".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45156 (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 109-114.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 34637 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again