Sorting
Source
Księgozbiór
(1)
Form of Work
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(1)
Author
Selwyn Neil
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
United Kingdom
(1)
Language
English
(1)
Subject
Informatyzacja
(1)
Kształcenie
(1)
Nauczanie
(1)
Technologie cyfrowe
(1)
Genre/Form
Debata
(1)
Monografia
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Inżynieria i technika
(1)
1 result Filter
Book
In basket
Education and Technology : Key Issues and Debates / Neil Selwyn. - Third edition. - London, Sydey : Bloomsbury Academic, 2022. - 222 strony ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 202-219. Indeks. Słownik pojęć.
This book addresses a topic that lies at the heart of contemporary education. The use of technology – and in particular the use of digital technology – is now a feature of most forms of teaching and learning. Yet despite its prominence, technology use continues to be an area of education that only occasionally receives sustained critical attention and thought – especially from those people who are most involved and affected by it. Indeed, educational technology tends to be something that is approached in a routine rather than reflective way by many teachers, students and parents. This is also the case for most policymakers, politicians and industrialists. The benefits of technology use are often taken for granted in education – part of the received wisdom of twenty-first-century teaching and learning. At best, popular debates concerning education and technology (such as those in news media and political discourse) tend to be reduced to concerns of whether a certain technology is a ‘good’ or a ‘bad’ thing.
Książka ta porusza temat leżący u podstaw współczesnej edukacji. Wykorzystanie technologii – a w szczególności wykorzystanie technologii cyfrowej – jest obecnie cechą większości form nauczania i uczenia się. Jednak pomimo swojej wybitności, wykorzystanie technologii nadal jest obszarem edukacji, który tylko od czasu do czasu otrzymuje stałą krytyczną uwagę i przemyślenia – zwłaszcza ze strony osób, które są najbardziej zaangażowane i dotknięte. Rzeczywiście, technologia edukacyjna ma tendencję do bycia czymś, do czego wielu nauczycieli, uczniów i rodziców podchodzi w sposób rutynowy, a nie refleksyjny. Dotyczy to również większości decydentów, polityków i przemysłowców. Korzyści płynące z wykorzystania technologii są często traktowane jako coś oczywistego w edukacji – część przyjętej mądrości nauczania i uczenia się w XXI wieku. W najlepszym przypadku popularne debaty dotyczące edukacji i technologii (takie jak te w mediach informacyjnych i dyskursie politycznym) mają tendencję do sprowadzania się do obaw, czy dana technologia jest czymś „dobrym” czy „złym”.
What does the future hold for digital technology and education? What can be learnt from the history of technology use in education? Does digital technology make education more individualized? Will it eventually replace the school, university and teacher? In a thoroughly revised edition of this successful book, Neil Selwyn takes a critical look at some of the major current debates and controversies concerning digital technologies and education. Focusing on the social as well as the technical aspects of these issues, Selwyn addresses fundamental but often unvoiced questions about education and technology. Over the course of eight chapters, the book gives careful thought to the people, practices, processes and structures behind the rapidly increasing use of technologies in education, with an emphasis on the implications of digital technologies for individuals and institutions.
Jaka przyszłość czeka technologię cyfrową i edukację? Czego można się nauczyć z historii wykorzystania technologii w edukacji? Czy technologia cyfrowa sprawia, że ​​edukacja staje się bardziej zindywidualizowana? Czy ostatecznie zastąpi szkołę, uniwersytet i nauczyciela? W gruntownie zmienionym wydaniu tej udanej książki Neil Selwyn krytycznie przygląda się niektórym z głównych bieżących debat i kontrowersji dotyczących technologii cyfrowych i edukacji. Skupiając się na społecznych i technicznych aspektach tych kwestii, Selwyn zajmuje się podstawowymi, ale często niewypowiedzianymi pytaniami na temat edukacji i technologii. W ciągu ośmiu rozdziałów książka poświęca staranną uwagę ludziom, praktykom, procesom i strukturom stojącym za szybko rosnącym wykorzystaniem technologii w edukacji, kładąc nacisk na implikacje technologii cyfrowych dla jednostek i instytucji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 45229/O (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again