31007
Book
In basket
Przedstawione w monografii analizy ukazują interdyscyplinarny wymiar problematyki sukcesu życiowego młodzieży szkolnej, jego złożoność, subiektywny charakter, jak również oddziaływanie indywidualnych, społecznych i edukacyjnych uwarunkowań sprzyjających jego osiągnięciu. I chociaż postęp cywilizacyjny nieustannie modyfikuje i zwiększa techniczne, logistyczne i komunikacyjne możliwości człowieka, które mogą zostać ukierunkowane na osiągnięcie sukcesu, to pamiętać należy, iż niezależnie od okoliczności to człowiek jest ostatecznym decydentem własnej aktywności i podejmowanych przez siebie działań. To on decyduje o stylu prowadzonego życia, uznawanych wartościach i skłanianiu się w kierunku bardziej materialistycznej lub idealistycznej strony życia. Młodym ludziom należy uświadamiać, że podmiotowa wartość każdego człowieka, satysfakcja wynikająca z samorealizacji, ugruntowany i stabilny system wartości, aspiracje, pragnienia, wiara w sens podejmowanych działań są tymi czynnikami. które aktywizują, inspirują i dynamizują potencjał człowieka w drodze do samorozwoju.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 45346 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 270-284.
Funding information note
Finansowanie: Uniwersytet Jana Kochanowskiego (Kielce)
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again